16 C
Sarajevo
22.10.2025

Mađarska napravila kružni tok koji ne vodi nigdje

Projekat je također trebao ojačati mađarsku poziciju u međunarodnoj logistici

Između mađarskog grada Zalaegerszega i mjesta Zalaszentiván izgrađen je kružni tok koji ne vodi nigdje, jer put u svakom pravcu završava na polju. Riječ je o investiciji vrijednoj 500 miliona forinti (2,5 miliona KM), finansiranoj iz fondova Evropske unije. Ovo je već treći bizaran projekat u Mađarskoj koji je nastao uz pomoć evropskog novca.

Kako je otkrio istraživački portal atlatszo.hu, pored kružnog toka ponosno stoji tabla s informacijom o investiciji iz EU fondova. Prema njihovim navodima, ovaj kružni tok trebao je biti dio prilaznog puta ka velikom logističkom centru i kontejnerskom terminalu kompanije Metrans, koji, međutim, još uvijek postoji samo na papiru.

Projekt logističkog centra najavljen je još 2021. godine, a podršku mu je dao i mađarski ministar vanjskih poslova Péter Szijjártó, koji je lično prisustvovao polaganju kamena temeljca.

- OGLAS -

Cilj investicije njemačke kompanije bio je povezati rute iz jadranskih luka Trst, Koper i Rijeka sa srednjom Evropom, uključujući i Češku. Projekat je također trebao ojačati mađarsku poziciju u međunarodnoj logistici.

Gradske vlasti Zalaegerszega obavezale su se da će izgraditi putnu vezu i infrastrukturu do budućeg logističkog centra, što su i učinile, ali je čitav projekat ostao blokiran.

- OGLAS -

“Metrans još nije počeo s izgradnjom jer čeka na željezničku prugu koju je trebala obezbijediti mađarska vlada”, naveo je istraživački portal.

Gradonačelnik Zoltán Balaicz izrazio je uvjerenje da će se projekt Metransa pokrenuti čim se izgradi željeznička veza.

- OGLAS -

“To je važna investicija ne samo za naš grad, već i za cijelu Mađarsku”, rekao je.

Mađarska je 2022. godine zatražila sredstva iz EU fondova za izgradnju te željezničke pruge. Evropska komisija projekt je odobrila godinu dana kasnije, ali radovi nisu počeli. Na jesen 2024. objavljen je tender, ali rezultati još nisu objavljeni. Prema mađarskom Ministarstvu građevinarstva, proces evaluacije je i dalje u toku.

Kompanija Metrans u svom saopćenju ističe da je izgradnja logističkog centra moguća samo ako postoji željeznička veza.

“Bez željezničkog priključka, rad terminala je nemoguć”, naglasila je njemačka firma.

Ovo nije prvi put da Mađarska privlači pažnju javnosti načinom na koji koristi sredstva iz evropskih fondova. U martu 2023. pojavila se vijest o izgradnji šetnice među krošnjama drveća – iako je šuma oko nje prethodno posječena. Mjesec kasnije zemlja je ponovo postala predmet podsmijeha zbog izgradnje vidikovca visokog svega 1,5 metara, postavljenog usred ničega.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA