2.7 C
Sarajevo
15.11.2024

Američka kompanija krade fotografije sa društvenih mreža

Tokom istraživanja Njujork Tajmsa o internet softveru za prepoznavanje lica korisnika, koji je prodavan izvršiocima zakona, gotovo usputno je otkriven zapanjujući podatak da kompanija koja je izumjela ovu alatku snabdjevenu vještačkom inteligencijom, u svojoj bazi već ima prikupljeno preko tri milijarde fotografija.

Slike su uzimane sa svih strana, širom globalne mreže i to, kako sa društvenih mreža, tako i sa internet stranica kompanija na kojima se predstavljaju zaposleni. Broj sakupljenih podataka prevazilazi one kojima uobičajeno raspolažu policijske stanice, čak i baze podataka poput FBI-ove.

Mikro firma, osnovana novcem jednog od članova Facebookovog glavnog odbora, Pitera Tila, pod imenom Clearview AI, koja stoji iza ovog projekta, reklamirala je svoju bazu podataka preko Facebook-a, YouTube-a, Venmo-a, uprkos tome što to nije dozvoljeno.

- OGLAS -

Osnivač firme rekao je novinarima Njujork Tajmsa da „Facebook zna za prikupljanje slika“, a da druge društvene mreže poput Twittera ne dozvoljavaju preuzimanje bilo kakvih medijskih sadržaja sa njihove platforme.

Sa druge strane, nekonzistentna regulativa u vezi sa korišćenjem ovakvih internet alatki stvara situaciju u praksi da su, recimo, lokalne vlasti San Franciska zabranile alate za prepoznavanje lica dok na federalnom nivou ovakva zabrana ne postoji, navodi Mashable.

- Advertisement -

Advokat iz Američke unije za građanske slobode, Nejtan Frid Vesler ističe:

“Ovo je uznemirujuće svedočanstvo o opasnostima koje tehnologija prepoznavanja lica nosi sa sobom i hitan poziv zakonodavcima da momentalno spreče korišćenje ovih podataka od strane izvršitelja zakona”.

“Policija ne bi trebalo da istražuje i goni na osnovu baze podataka nezakonito prikupljene od strane neke privatne kompanije”, dodaje on.

Iz Clearview AI-a tvrde da preuzimaju samo javno objavljene fotografije, te je sa njihove strane, kako smatraju, „sve čisto“.

I dok su službe zadužene za sprovođenje zakona za sada glavni klijenti ove firme, Clearview ima u planu dalje proširenje i saradnju sa kompanijama koje proizvode „pametne naočare“.

Tako bi, ubuduće, jedan letimičan pogled kroz ove naočare bio dovoljan da otkrije vaš identitet, lične podatke, životnu istoriju…

Nakon toga, vjerovatno ćete zažaliti zbog srednjoškolske fotografije postavljene na Facebook-u…

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA