1.6 C
Sarajevo
14.11.2024

Australcima Facebookovo i Googleovo “Vjerujte nam” više nije dovoljno

Australska agencija za tržišno natjecanje i potrošače (ACCC) pozvala je na veći nadzor vodećih digitalnih platformi poput Facebooka i Googlea ocijenivši da one često prikupljaju podatke o korisnicima i tako ugrožavaju njihovu privatnost.

Australska agencija osamnaest je mjeseci istraživala utjecaj digitalnih platformi na vijesti i oglašavanje te je identificirala određene prakse upravljanja podacima koje mogu imati potencijalnu štetu za potrošače.

ACCC je zaključio da potrošači nisu adekvatno informirani o tome kako se prikupljaju i koriste njihovi podaci te da imaju slabu kontrolu nad širokim rasponom prikupljenih podataka.

- OGLAS -

Australski je regulator u izvješću, dugačkom 619 stranica, označio zabrinjavajućom praksu prikupljanja velikog broja podataka bez davanja informiranog pristanka te je predložio uspostavljanje primjenjivih pravila privatnosti za digitalne platforme.

ACCC također je pozvao australsku vladu da obuzda dominaciju Googlea i Facebooka na australskom tržištu.

- Advertisement -

‘Vjerujte nam’, to je rečenica koja možda najbolje opisuje dominantan odgovor digitalnih platformi na pitanja koja smo postavili, kazao je čelnik ACCC-a Rod Sims u petak.

Postoji globalni interes za ovu, pravodobnu, australsku istragu, dodao je.

Svijet je sada priznao utjecaj tržišne moći digitalnih platformi i utjecaj koji to ima na potrošače, vijesti, poduzeća i društvo, zaključio je.

ACCC je također naveo u izvješću da je australsko društvo, poput drugih širom svijeta, pogođeno dezinformacijama i rastom nepovjerenja u vijesti.

Australska vlada potvrdila je da je suglasna s primjedbama i zahtjevima agencije za tržišno natjecanje i potrošače te najavljuje da će osnovati posebnu sekciju koja će nadgledati kako tvrtke koriste podatke korisnika u komercijalne svrhe.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA