Početkom jula Boeing je dao priliku stručnjacima američke agencije za avijaciju, FAA, da ispitaju letne sposobnosti njihovog već mjesecima prizemljenog zrakoplova 737 Max. Tijekom tri dana testiranja piloti i inženjeri FAA testirali su Boeingove najavljene promjene u softveru za automatiziranu kontrolu leta, odnosno zloglasni MCAS sustav koji je prouzročio dvije katastrofalne nesreće u listopadu 2018. i ožujku 2019. godine.
Sada slijedi proces evaluacije prikupljenih podataka nakon čega bi FAA mogao dati Boeingu dozvolu za ponovno obavljanje komercijalnih letova ovim modelom putničkog zrakoplova. Naravno, 737 Max prije toga mora zadovoljiti sve standarde za certificiranje.
Prestanak proizvodnje modela 747
Otprilike istodobno Bloomberg doznaje kako je u Boeingu donesena odluka o gašenju proizvodnje legendarnog modela zrakoplova 747. Jumbo Jet se trenutačno proizvodi u inačici 747-8, a posljednji primjerak te serije trebao bi iz tvornice izaći za otprilike dvije godine. Iako službenih informacija nema, analitičari su ovu odluku američkog proizvođača zrakoplova iščitali iz njihovih financijskih izvješća.
Ovaj potez slijedi odluku Airbusa da prestane s proizvodnjom svojeg najvećeg modela, A380. Trendovi u avijaciji pokazuju da interesa za najvećim putničkim zrakoplovima nema toliko da bi ih bilo isplativo i dalje proizvoditi. Nasuprot tome, Boeing će nastaviti s proizvodnjom svojeg modernijeg i popularnijeg modela, Boeinga 777.
Boeing 747, prvi zrakoplov nadimka Jumbo Jet, ili “kraljica neba”, širokotrupnije zrakoplov koji se u komercijalnim letovima koristi od 1970. godine, a u tom razdoblju zrakoplovnim prijevoznicima diljem svijeta isporučeno ih je nešto preko 1.500 komada. S druge strane, model 777 je 25 godina mlađi, a Boeing ga je od 1995. godine isporučio u preko 1.600 primjeraka.
(bug.hr)