Izvještaj o postignućima bh. učenika je u organizaciji Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, a javnosti se obratila glavna analitičarka i autorica ovog izvještaja Žaneta Džumhur.
Učenici četvrtih razreda u BiH na testu iz matematike ostvarili su prosječno postignuće od 452 boda i taj rezultat je bolje postignuće u odnosu na postignuća u Čileu, Omanu, Iranu, Saudijskoj Arabiji, Maroku, Pakistanu i Filipinima. Bolje rezultate na međunarodnom nivou ostvarili su učenici iz Singapura, Hong Konga i Južne Koreje.
Bh. učenici ostvarili su 459 bodova iz oblasti prirodnih nauka i ti si rezultati slični onim iz matematike. Naši učenici imaju bolje rezultate od onih iz Sjeverne Makedonije, Kosova, Saudijske Arabije, Maroka, Pakistana, Filipina i Omana. Ostale zemlje učesnice ostvaruju bolji rezultat.
Singapur, Južna Koreja i Ruska Federacija ostvarili su najbolje rezultate iz prirodnih nauka, a BiH je ispod prosjeka TIMMS skale koja iznosi 500 bodova.
Od zemalja okruženja, bolja postignuća iz matematike ostvarili su učenici iz Srbije sa 508 bodova i Hrvatske sa 509. BiH je ostvarila 453, a Sjeverna Makedonija 472 boda.
Kada su u pitanju prirodne nauke, BiH je izjednačena sa Crnom Gorom i broj bodova iznosi 454. Broj bodova iz prirodnih nauka učenici iz Srbije su ostvarili 517 bodova, a Hrvatske 524.
Postoje četiri nivoa postignuća. Donja granica je 400, srednja je 475 bodova, visoki 550 i napredni nivo je od 625 bodova i više.
U BiH ukupno 76 posto učenika zadovoljava, dok je 24 posto učenika ili četvrtina učenika koji ne mogu da ostvare rezultat u niskom nivou, što u matematici znači da ti učenici nisu u stanju primijeniti operacije poput sabiranja, oduzimanja, ne mogu se snaći sa jednostavnim tabelama ili grafikonima.
Jedan posto učenika, ili svaki stoti u BiH, ostvaruje postignuća koja su naprednoj referentnoj vrijednosti, a taj uspjeh je niži za 6 posto od međunarodnog prosjeka, a 53 od prosjeka u Singapuru ili 37 posto od Hong Konga ili Južne Koreje.
Kada su u pitanju prirodne nauke, samo jedan posto može da odgovori najvišim zahtjevima iz prirodnih nauka. Najbolji rezultat od 38 posto je iz Singapura i premašuje napredni nivo. 78 posto bh. učenika zadovoljava, što znači da su stekli minimalni nivo kompetencije iz prirodnih nauka, dok oko 22 posto učenika ima vrlo ograničena znanja o prirodnim naukama.
U nastavku vam donosimo tabele postignuća bh. učenika i izvještaj TIMMS-a.