7.7 C
Sarajevo
18.04.2024

Manje gužve i ušteda goriva: Semafori bi uskoro mogli dobiti i četvrto svjetlo

Smiješi li nam se u budućnosti napredak u saobraćaju?

Saobraćajni obrasci širom svijeta mogli bi da se promijene jer stručnjaci planiraju da dodaju četvrto svjetlo usred planova s vještačkom inteligencijom.

Istraživači u državi Sjeverna Karolina predložili su novi sistem saobraćajne signalizacije na raskrsnicama s “vještački inteligentnim bijelim svjetlom” kako bi se ublažila gužva u gradu.

Samovozeća autonomna vozila 

Naučnici sugeriraju da bi to ublažilo gužve u gradskom saobraćaju i smanjilo potrošnju goriva kod vozača, u suštini štedeći vozačima mnogo novca tokom vremena.

- OGLAS -

Četvrto svjetlo bi se koristilo za reguliranje saobraćaja za samovozeća autonomna vozila – i sinhronizovat će se s njihovim računarskim sistemima, kaže glavni istraživač Ali Hajbabaje.

Hajbabaje i njegov tim su isprobali i testirali koncept „bijelog svjetla“ na složenim simulatorima mikrosaobraćaja, koji su bili podešeni da predvide različite situacije koje mogu da se pojave na putu i kako će samovozeći automobili reagirati na njih, piše 24sedam.rs.

“AV (autoimuna vozila) poboljšavaju protok saobraćaja, bez obzira na prisustvo bijele faze” – rekao je Hajbabaje i dodao:

“Bijela faza dodatno poboljšava protok saobraćaja. Time se smanjuje i potrošnja goriva, jer je manji saobraćaj koji se zaustavlja. I što je veći procent saobraćaja na raskrsnici bijele faze koja se sastoji od AV-a, to se saobraćaj brže kreće kroz raskrsnicu i to su bolji brojevi potrošnje goriva.“

Prema predloženim planovima, AV automobili bi daljinski komunicirali jedni s drugima pored glavnog računarskog sistema, koji bi kontrolirao pametne semafore.

“Koncept bijele faze također uključuje novu saobraćajnu signalizaciju, tako da vozači znaju šta treba da rade” – rekao je Hajbabaje.

Crvena svjetla će i dalje značiti „stop“. Zelena svjetla će i dalje značiti „kreni“. A bijela svjetla će reći vozačima da prate automobil ispred sebe.

Predloženo „bijelo svjetlo“ bi se aktiviralo kada se „dovoljno AV-ova približi datoj raskrsnici“, a sistem mašinskog učenja koji pokreće vještačka inteligencija bi pomogao u stvaranju najefikasnijeg niza za kretanje saobraćaja, izbjegavajući zastoje i gužve. Također će usmjeriti vozače u saobraćaju punom samovozećih automobila da koordiniraju na najbolji mogući način.

A u trenucima kada je više ljudi na putu, svjetlo bi se vratilo na konvencionalni sistem kombinacije crvene, žute i zelene boje.

„Dodjeljivanje kontrole toka saobraćaja AV-ima je relativno nova ideja, nazvana paradigma mobilne kontrole – rekao je Hajbabaje.

On je dodao da četvrto svjetlo može biti bilo koje željene boje – i da se može koristiti “za koordinaciju saobraćaja u bilo kom scenariju koji uključuje samovozeće automobile”.

Najnoviji planovi se, međutim, razlikuju od modela raskrsnice sa četiri svjetla predloženog još 2020. godine.

Dizajniran je s centralizovanim sistemom, gdje bi kompjuter ugrađen u svjetlo komunicirao sa svim vozilima, umjesto da razgovaraju jedni s drugima.

Istraživač je objasnio: „Poboljšali smo taj koncept, a ovaj rad opisuje koncept bijele faze koji se oslanja na distribuirano računarstvo, efikasno koristeći računarske resurse svih AV-a da diktira tok saobraćaja.

“Ovo je i efikasnije i manje je vjerovatno da će postati žrtvom neuspjeha u komunikaciji.”

Dok bi praktična implementacija novog sistema saobraćajne signalizacije mogla biti daleko od sada, Hajbabaje i njegov istraživački tim traže oblasti u kojima bi mogli da planiraju probni rad sistema, prenosi Sun

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA