11.6 C
Sarajevo
16.09.2024

Pričate o nečemu, pa vidite reklamu na mobitelu? Skandalozna marketinška praksa konačno razotkrivena

Marketinški program američke kompanije za digitalni marketing, koju su navodno koristili Google, Meta i Amazon, protuzakonito prikuplja i analizira snimljene glasove s pametnih telefona, televizora i drugih uređaja potrošača.

Marketinški program američke kompanije za digitalni marketing, koju su navodno koristili Google, Meta i Amazon, protuzakonito prikuplja i analizira snimljene glasove s pametnih telefona, televizora i drugih uređaja potrošača.

Cox Media Group, velika američka kompanija u digitalnom marketingu, nedavno se našla u središtu pažnje zbog svoje kontroverzne prakse “aktivnog slušanja”. Ovaj servis, kako tvrdi Cox, u upotrebi kod Googlea, Mete i Amazona, koristi umjetnu inteligenciju za prikupljanje i analizu glasovnih podataka s pametnih telefona, televizora i drugih uređaja potrošača.

Moguće kršenje zakona

- OGLAS -

Nesumnjivo, radi se o mogućim kršenjima zakona o prisluškivanju ako se razgovori snimaju bez izričitog pristanka. Većina američkih država ima neki oblik zakona o prisluškivanju koji ograničava mogućnost snimanja osobe bez njezina izričitog znanja. Naprimjer, kalifornijski zakon zahtijeva pristanak obiju strana za snimanje razgovora.

Marketinški materijali kompanije CMG, koje je otkrio portal 404 Media i koji su u međuvremenu uklonjeni s njihove veb-stranice, tvrdili su da ova tehnologija može otkriti relevantne razgovore i pružiti oglašivačima podatke za učinkovitije ciljanje potrošača. Naprimjer, rasprave o potrebi za novim automobilom ili nezadovoljstvu nekom uslugom mogle bi potaknuti prikazivanje povezanih oglasa.

- Advertisement -

Korisnici se navodno “slažu” kroz TOS

Reakcije javnosti su, naravno, negativne. Kompanije je pojasnila da ne sluša izravno razgovore, već se oslanja na agregirane, anonimizirane i šifrirane podatke trećih strana za plasiranje oglasa. Ovi podaci navodno se prikupljaju prema uvjetima korištenja različitih aplikacija i uređaja, s kojima se korisnici navodno slažu kada preuzimaju ili ažuriraju te aplikacije.

CMG se brani da se pristanak obično dobiva putem korisničkih ugovora, iako su jasnoća i transparentnost takvog pristanka upitni. Terms of service (TOS) ili Uvjeti pružanja usluge su pravni sporazumi između pružatelja usluge i osobe koja želi koristiti tu uslugu, ali su uvijek nedovoljno jasni o pravima korisnika. Štaviše, u mnogim slučajevima, korisnici ih ne čitaju kada počinju koristiti aplikaciju.

Google uklonio, Meta preispituje, Amazon negirao

Kontroverza je također utjecala na odnose CMG-a s velikim tehnološkim kompanijama. Nakon što je 404 Media kontaktirao Google u vezi s njegovim partnerstvom s CMG-om, Google je uklonio CMG iz svog programa partnera za oglašavanje. Meta, matična kompanija Facebooka, također je izjavila da preispituje svoju povezanost s CMG-om kako bi osigurala usklađenost sa svojim uvjetima pružanja usluge. Amazon je, s druge strane, negirao bilo kakvu umiješanost u CMG-ov program.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA