“Facebook-ovo kršenje pravila o zaštiti korisničkih podataka i neuspješno sankcioniranje poruka koje pozivaju na nasilje prešli su sve granice – Viber je, stoga, odlučio poduzeti konkretne mjere prekida oglašavanja, kao i uklanjanja funkcionalne povezanosti aplikacije s Facebook platformom, kako bi preko milijardu svojih korisnika zaštitio od takve neodgovorne politike”, priopćeno je iz Vibera.
Viber će ukloniti Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY, a usto će u potpunosti prekinuti s oglašavanjem na toj društvenoj platformi, čime aktivno doprinosi pokretu #StopHateForProfit i bojkotiranju kontroverznog tehnološkog diva.
Uslijed prosvjeda koji su u proteklih nekoliko tjedana zahvatili SAD skupina od šest organizacija, među kojima su i Anti-defamacijska liga i NAACP, pozvala je sve oglašivače koji koriste Facebook da tijekom srpnja zaustave svoje kampanje. Poanta bojkota je izraziti osudu Facebookove nesposobnosti da svoje korisnike zaštiti od govora mržnje. Brojni su primjeri loše zaštite korisničkih podataka od strane Facebooka, a jedan od zloglasnih skandala je i Cambridge Analytica, tijekom kojeg je konzultantska tvrtka iz političkih voda nepropisno prikupila podatke preko 87 milijuna Facebookovih korisnika. Ovaj najnoviji propust učinkovitog sankcioniranja govora mržnje za Viber je kap koja je prelila čašu. Kompanija pruža podršku pokretu #StopHateForProfit i otkazuje sve poslovne odnose s Facebookom.
Djamel Agaoua, Viberov izvršni direktor, izjavio je: “Facebook i dalje pokazuje da vrlo loše shvaća svoje uloge u današnjem svijetu. Nepropisno korištenje podataka i nedostatak privatnosti korisnika u aplikacijama, sramotno izbjegavanje poduzimanja potrebnih koraka kako bi se javnost zaštitilo od poticanja na nasilje – Facebook je jednostavno pretjerao. Viber se ne stavlja u ulogu suca, no činjenica je da neki ljudi pate zbog nekažnjenog širenja nasilnog sadržaja i smatramo da oko toga treba zauzeti jasan stav.”
“Uklanjanje funkcionalne povezanosti Viber appa i Facebook platforme trebalo bi biti dovršeno početkom srpnja 2020. Otkazivanje oglašavanja na Facebooku stupa na snagu odmah”, priopćili su.