Kineski proizvođači pametnih telefona nerijetko se odlučuju za predstavljanje i plasiranje svojih novih uređaja u Indiji. Naime, Indija nije bogata zemlja i nema velike kupovne mogućnosti, no dio telefona ipak se predstavlja upravo na području Indije. Ako ste se ikada pitali zašto je tome tako, danas vam donosimo odgovor koji sve objašnjava.
Istraživanje tvrtke Counterpoint Research polučilo je vrlo zanimljive rezultate, a kada su u pitanju tržišta pametnih telefona. Naime, istraživanje je pokazalo kako je kinesko tržište i dalje broj jedan po pitanju pametnih telefona te se upravo tamo prodaje najviše pametnih uređaja. No, iako su mnogi na drugom mjestu očekivali američko tržište, istraživanje je pokazalo kako je drugo najveće tržište pametnih telefona – Indija. SAD se smjestio (tek) na treće mjesto.
Prošle godine u Indiji je isporučeno oko 158 miliona pametnih telefona. Zanimljiv je podatak kako je većina pametnih telefona koji su isporučeni na području Indije stigla od strane kineskih proizvođača. Čak 72 posto isporučenih uređaja u Indiju imali su kineski proizvođači, a među njima su dominantnu ulogu odigrali Vivo, Xiaomi, Oppo, Realme, itd. Istraživanje je pokazalo kako je Indijsko tržište u prošloj godini poraslo za 7 posto, a vjeruje se kako će to tržište i dalje rasti narednih godina.
Konkretne brojke pokazuju kako najvažniju ulogu na indijskom tržištu ima Xiaomi koji drži udio od velikih 28 posto. Zanimljivo, na drugo se mjesto smjestio Samsung s 21 posto, što je znatno manje od Xiaomija – pa ovaj kineski brend može reći kako ima dominaciju na jednom ogromnom tržištu. Nadalje, treće mjesto u udjelu popularnosti pametnih telefona na području Indije ima Vivo sa 16 posto, zatim slijedi Realme (10%) dok top 5 zatvara Oppo s udjelom od 9 posto.
Ogromnu ekspanziju na indijskom tržištu u 2019. godini doživjela je kompanija Realme, koja je rasla za nestvarnih 155 posto u odnosu na godinu prije. Snažan rast zabilježio je i Vivo koji je ipak bio nešto skromniji sa 76 posto povećanja udjela. Samsung je na tom tržištu pao za 5 posto u protekloj godini, dok je upravo 5 posto iznosio rast Xiaomija. Zanimljiva je činjenica Xiaomi u Indiji igra značajniju ulogu nego na domaćem kineskom tržištu. Spomenimo još i rast Applea u zadnjem kvartalu 2019. godine, što je zasigurno rezultat predstavljanja novog iPhone 11 uređaja.