Pravilno održavanje obrtaja tokom vožnje jedan je od ključnih faktora za dug vijek i pouzdan rad motora. Većina modernih benzinskih motora najbolje radi u rasponu od 2.000 do 3.000 obrtaja u minuti (RPM), dok kod dizelskih motora optimalan raspon često iznosi 1.800 do 2.500 RPM.
Vožnja pri preniskim obrtajima može dovesti do nepotpunog sagorijevanja goriva, povećanog stvaranja čađi i opterećenja ležajeva. S druge strane, konstantna vožnja pri visokim obrtajima ubrzava habanje klipnih prstenova, ventila i drugih vitalnih dijelova.
Najbolja praksa je lagano ubrzavanje, održavanje obrtaja u srednjem rasponu, te izbjegavanje naglih promjena brzina. Motor treba zagrijati prije opterećenja, a vožnja na autoputu pri umjerenim obrtajima smanjuje potrošnju goriva i produžava radni vijek.
Kada vozač nauči “slušati” motor i držati ga u optimalnom rasponu obrtaja, ne samo da štedi gorivo, već značajno produžava život cijelog pogonskog sklopa.