10.5 C
Sarajevo
22.04.2024

Videi na TikToku utihnuli? Izuzetno malo plaćaju umjetnike i kompozitore muzike na društvenoj mreži

Upravo je muzika bila ključan dio TikTokovih videa. No, ti su videi posljednjih dana – utihnuli. Tačnije, utihnuli su neki videi koji su koristili muziku nekih od najpopularnijih pjevača. Korisnici koji su objavljivali takve videe ili su u svoj video željeli uključiti muziku, primjerice, Taylor Swift, dobili su obavijest da to više nije moguće.

Naime, Universal Music Group povukao je svoje muzičke kataloge sa TikToka jer se nisu uspjeli dogovoriti oko plaćanja naknade za korištenje. Kako su saopćili iz UMG, odlučili su “uzeti pauzu” ne bi li prisilili ovu popularnu društvenu mrežu da se dogovori s njima oko plaćanja prava na korištenje muzike, ali i korištenja umjetne inteligencije i sigurnosti na internetu.

Iz UMG ističu kako TikTok izuzetno malo plaća umjetnicima i kompozitorima, uprkos tome što ima veliku bazu korisnika i veliku zaradu od oglasa. Također, dodaju, kako TikTok nije dovoljno učinio kako bi “zaštitio ljudske umjetnike od štetnog utjecaja umjetne inteligencije”, kao ni “učinio dovoljno kako bi osigurao sigurnost svojih korisnika”.

Dok su se naši pregovori nastavljali, TikTok nas je pokušao natjerati da prihvatimo posao vrijedan manje od prethodnog ugovora, daleko manje od poštene tržišne vrijednosti i ne odražava njihov eksponencijalni rast. Kako nas je pokušao zastrašiti? Selektivnim uklanjanjem muzike određenih naših umjetnika u razvoju, zadržavajući na platformi naše globalne zvijezde koje privlače publiku.Taktika TikToka je očigledna: iskoristi njegovu moć platforme da povrijedi ranjive umjetnike i pokuša nas zastrašiti da pristanemo na loš dogovor koji podcjenjuje muziku i zaostaje za umjetnicima i tekstopiscima, kao i njihovim obožavateljima. Nikad to nećemo učiniti, stoji u otvorenom pismu UMG-a.

- OGLAS -

Očekivano, u TikToku ističu da su “tužni zbog UMG odluke” te dodaju kako izdavačka kuća “stavlja svoju pohlepu iznad interesa svojih izvođača”.

Za sad nije poznato kad će se dvije strane vratiti za pregovarački stol i što će to, dugoročno gledano, značiti za korisnike i same umjetnike čija se muzika koristi. No, jedno je sigurno – dok se UMG i TikTok ne dogovore, videi objavljeni na toj mreži, ostat će – tihi.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA