Cliff Arnell je 2005. ustanovio “blue monday”, odnosno “depresivni ponedjeljak”, uzevši u obzir mnoštvo faktora koji bi nas mogli deprimirati, poput stanja na bankovnom računu, vremena, stope razvoda i slično. Prema statistikama, januar je mjesec u kojem se najviše ljudi razvede.
Mnogi također smatraju da je riječ o emotivnoj ispražnjenosti uz besparicu nakon atmosfere radosti i slavlja uz najbliže prijatelje i rodbinu.
Međutim, važno je napomenuti da su mnogi stručnjaci izrazili sumnju u naučnu dokazanost “depresivnog ponedjeljka” zato što je ovaj koncept prvi put predstavljen u jednoj marketinškoj kampanji.
Arnall je 2018. izjavio da njegova namjera nikada nije bila pretvoriti ovaj ponedjeljak u nešto negativno, već inspirisati ljude da inspiriše ljude da se “trznu” i donesu hrabre životne odluke.
profesorica Jolanta Burke s Univerziteta East London smatra da je ovo depresivan dan samo zbog vjerovanja u to.
“Misleći da je danas najgori dan u godini, možemo početi posvećivati više pažnje negativnim stvarima oko nas. Ukoliko je to dan koji će negativno utjecati na vaše razmišljanje, emocije i ponašanje, iskoristite prednosti i pretvorite ga u sretan dan. Umjesto da pažnju pridajete lošim stvarima, budite svjesni dobrih stvari koje se događaju vama i oko vas”, rekla je