Bosanskohercegovačka građevinska kompanija Euro-Asfalt nastavlja svoj uspješan niz projekata u zemljama Evropske unije. Nakon velikih infrastrukturnih zahvata u Hrvatskoj i Sloveniji, firma sada radi na izgradnji ključne dionice autoceste Lugoj–Deva u Rumuniji, gdje su radnici upravo probili jedan od tunela (T1) dužine 300 metara.
Na ovom tunelu već je započela druga faza radova koja uključuje izradu betonske obloge, dok se istovremeno vrše iskopi sa ulazne i izlazne strane drugog tunela (T2). Projekat je dio ugovora vrijednog gotovo 400 miliona eura, kojim je predviđena projektna i građevinska realizacija 9,13 kilometara dionice sa dva tunela ukupne dužine 2,13 kilometara.
Ova dionica je posebno važna jer predstavlja posljednji nedostajući segment za kompletiranje autoceste A1, koja povezuje Sibiu s granicom Mađarske kod Nădlaca.
Euro-Asfalt na ovom poslu nastupa u konzorciju s UMB-om, najvećom građevinskom firmom u Rumuniji. Na gradilištu je trenutno angažirano 150 radnika iz BiH i 30 teških mašina.
Projekat se finansira kroz PNRR (Nacionalni plan oporavka i otpornosti), a ukupno trajanje ugovora je 45 mjeseci: 11 za projektiranje i 34 za izvođenje radova. Rok za završetak kompletnih radova je kraj 2026. godine, a garantni period iznosi deset godina.
Tuneli se grade u skladu sa strogim ekološkim standardima s ciljem očuvanja stabilnosti terena i smanjenja negativnih utjecaja na životnu sredinu. U utrci za ovaj projekat učestvovalo je šest konzorcija iz Rumunije, Grčke i Turske, a posao je povjeren upravo konzorciju u kojem je Euro-Asfalt ključni partner.