Predstavljen je nacrt plana za koji nadležni tvrde da će se njima ostvariti urbanistički i infrastrukturni preporod Kantona Sarajevo. Između ostalog, njime se tretira javni prijevoz i utjecaj visokih zgrada na kvalitet zraka.
Kantonalni premijer Nihad Uk (NS) je izjavio da će grad ovim planom postati 15-minutni grad, što bi trebalo značiti da će građani sve svoje potrebe moći ostvariti pješačenjem do 15 minuta. Dakle, u blizini bi trebali imati vrtić, školu, zdravstvenu ustanovu i svu ostalu javnu infrastrukturu koja im je potrebna za svakodnevni život.
Direktor Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo Faruk Muharemović je naveo da je izradu novog urbanističkog plana predvodila arhitektica profesor emeritus Vlasta Jelena Žuljić.
Obuhvaćeni su projekti koji su planirani značajno ranije, kao i potpuno novi projekti. Muharemović je među potpuno novim projektima istakao izgradnju tramvajske pruge od Stupa, preko Azića i Rajlovca, do budućeg gradskog parka “Sastavci” – riječ je o prostoru na sastavu rijeka Bosne, Željeznice i Zujevine.
Prema riječima Muharemovića, ovaj tramvajski krak bi u potpunosti bio na trasi 13. transverzale. Na pitanje Klix.ba kako komentariše mišljenje da je upitna opravdanost ovog projekta, pa i s finansijskog stajališta, odgovorio je da je uvjeren da je ovaj projekat opravdan, te je konstatovao da će se grad njime značajno razviti.
Kako je kazao, ako se uporedi urbanistički plan za period od 1985. do 2013. s urbanističkim planom od 2013. do 2035., onda je izgledno da će realizacija ovog projekta možda koštati i manje od prvobitne procjene. Smatra da će spomenuti prostor kod Rajlovca zahvaljujući tramvajskom prijevozu postati novi centar Kantona Sarajevo.
Muharemović je napomenuo da je planirana i izgradnja tramvajske pruge do Dobrinje i Šipa. Međutim, kako je naglasio, tramvajska pruga do Dobrinje neće biti na trasi 11. transverzale, kako je to ranije planirano, već na trasi 10. transverzale. Objašnjavajući zašto je došlo do ove promjene, istakao je da bi gradnja na trasi 11. transverzale bila mnogo skuplja. Planirano je da tramvajska pruga do Šipa bude na trasi Prve transverzale.
Muharemović je naveo da se nacrtom urbanističkog plana tretira i pitanje vjetrokoridora, tj. utjecaja visokih građevina na kvalitet zraka.
Kantonalni ministar komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja i zaštite okoliša Bojan Bošnjak (NS) je naveo da je bilo oponenata novog urbanističkog plana te smatra da je riječ o “vrlo futurističkom rješenju”.
Ako skupština usvoji nacrt urbanističkog plana, slijedi dvomjesečna javna rasprava o ovom planu. Tokom javne rasprave moguće su izmjene nacrta urbanističkog plana.
Nakon javne rasprave, potrebno je da Vlada Kantona Sarajevo utvrdi prijedlog urbanističkog plana kojeg treba usvojiti i kantonalna skupština kako bi stupio na snagu.