Brojni građani Sarajeva danas su se zaputili u tržne centre povodom “Crnog petka”, poznatog i kao “Black Friday”, u potrazi za artiklima po sniženim cijenama. Ipak, velike gužve u centrima nisu zabilježene.
U poređenju s prethodnim godinama, promet i broj kupaca u tržnim centrima je znatno manji.
Iako su mnogi artikli na sniženju, cijene i dalje ostaju visoke, naročito u vremenu kada su osnovne životne namirnice značajno poskupjele. “Black Friday” je tradicionalno dan kada trgovci nastoje ostvariti maksimalni profit, ali ekonomska situacija i inflacija uveliko utiču na interes građana.
Ranijih godina kupci su dolazili već u ranim jutarnjim satima, stvarajući gužve i dugačke redove, no posljednjih godina ta praksa je sve rjeđa.
“Black Friday” je nastao u Sjedinjenim Američkim Državama 1980-ih godina. Prvobitno su policajci u Philadelphiji izraz “Crni petak” koristili da opišu haotične scene u trgovinama nakon Dana zahvalnosti, dok su ljudi žurili po božićne poklone. Kasnije je ovaj izraz poprimio pozitivno značenje i označavao dan kada trgovci bilježe povećan profit.
Ove godine u Sarajevu, “Black Friday” pokazuje da i dalje postoji interes za sniženja, ali gužve u centrima više nisu pravilo kao što je to nekada bio slučaj.