U Sarajevu je danas održana press konferencija povodom predstavljanja rezultata aktivnosti „Lokalna inicijativa prema bh. dijaspori“ realizirane u okviru projekta Dijaspora za razvoj (D4D), čiji je cilj da poveća socioekonomske prilike i perspektive za stanovništvo u BiH, te unaprijedi njegovu egzistenciju kroz snažniji angažman dijaspore.
Pristunima na konferenciji se obratila Merima Avdagić, projekt menadžerica D4D projekta, koja je istakla da je prenos znanja ključni faktor kada je u pitanju uloga dijaspore za domaće privrednike, te naglasila:
„Razumjeti potrebe stranih tržišta, kao i način na koji oni funkcionišu, predstavlja značajnu prednost za privrednike koji teže ka izvozu svojih proizvoda. Ako privrednici raspolažu informacijama, mogu se bolje piprremiti za izvoz, te samim time od samog starta pojačati svoju konkuretnost na stranom tržištu.“
Ahmet Egrlić, potpredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH, govorio je o trenutnom učešću bosanskohercegovačkih prehrambenih proizvoda na stranim tržištima, te o ulozu dijaspore za povećanje ovog učešća.
„U globalu, izvoz u Bosni i Hercegovini bilježi rast, iako je po pitanju prehrambenog sektora idalje u deficitu. Najviše se izvoze mlijeko i mliječni proizvodi, meso, te glukozni šećeri, kao i svježe voće i povrće. Za izvoz prehrambenih proizvoda u zapadne zemlje Evrope, glavna ciljna skupina je upravo dijaspora. Međutim, da bi došlo do izvoza, potrebno je ulagati u razvoj privede i akvizirati fabrike, u čemu dijaspora također igra ključnu ulogu. U svim krajevima naše države postoji neka firma i investicija koja se razvila uz njihovu pomoć. Zbog ove činjenice, Komora posmatra dijasporu kao značajan resurs, jer su svi oni ambasadori naše države i bitni pokretači privrednog razvoja.“, izjavio je Egrlić.
O potražnji bosanskohercegovačkih proizvoda na tržištu Evropske unije, govorio je Amir Bekić, generalni direktor Adriatic Group GmbH iz Austrije, jedne od najvećih distributera bh. proizvoda na tržite EU.
„Pomoću kapaciteta članica Adriatic Group GmbH, na tržište Evropske unije se trenutno izvoze prehrambeni proizvodi u vrijednosti od 5 miliona eura. Zemlje regije bilježe znatno veće rezultate, stoga je potrebno animirati dodatne resurse kako bi se izvoz povećao. Izazov koji stoji pred privrednicima jeste zahtjevno tržište, te je potrebno mnogo truda i zalaganja kako bi se izborili na stranom tržištu. Konkurencija je neuporedivo veća, te su i veći zahjtevi na sam proizvod, kako po pitanju kvalitete tako i na sam dizajn proizvoda.“ , kazao je Bekić.
U sklopu projekta, sa članicama Adriatic Group GmbH, su u proteklom periodu održani edukativni skupovi za domaće privrednike, kako bi se isti upoznali i pripremili za izvoz prehrambenih proizvoda na tržište Evropske unije. Sve informacije o plasmanu, mogućnostima, certificiranju, brendiranju proizvoda i kontaktima za izvoz proizvoda na EU tržište su se objedinile u jedan priručnik koji nosi naslov „ Kako povećati konkurentnost na EU tržištu“ i koji će biti podijeljen privrednicima širom Bosne i Hercegovine.
Kako uloga medija ima veliki utjecaj na dijasporu i služi kao glavni promotivni kanal, jedna od aktivnosti projekta se ogledala i u održavanju medijskog treninga pod nazivom Povećanje čitanosti bh. medija od strane dijasporske zajednice.
Medijsku edukaciju je održao Nedad Memić, konsultant za komunikacije iz Beča. Svoja iskustva stečena dugogodišnjim angažmanom za austrijski „Kozmo“, najčitanijem magazinu i portalu namjenjenog za dijasporu, Memić je prenio na predstavnike domaćih medija, te im ukazao na glavne smjernice za povećanje čitanosti od strane dijasporske zajednice.
Dijaspora za razvoj (D4D) je projekat Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH i Vlade Švicarske, u partnerstvu sa UNDP BiH i IOM BiH, koji ima za cilj povećati socioekonomske prilike i perspektive za stanovništvo u BiH, te unaprijediti njegovu egzistenciju kroz snažniji angažman dijaspore.