„Javno prijevoz nije samo firma, a pogotovo ne samo državna firma. On je javni interes građana. Jedan od ključnih ulaznih parametara za određivanje kvaliteta života u gradu je javni prijevoz. Koliko košta, koliko je pouzdan? Pogledajmo šta se dešava u razvijenim gradovima ili u regionu. Javni prijevoz je javno dobro i javni interes. GRAS u ovoj viziji dobrog grada Sarajeva je jedan kotač. Istraživao sam kako radi javni prijevoz, ko izdaje koncesije, kako se određuju cijene. Kao zastupnik sam vrlo oštro, ali i objektivno govorio o radu GRAS-a“, kazao je Forto.
Dodao je kako su se ministar saobraćaja Adnan Šteta, ostali ministri i Vlada u cjelini 2018. i susreli sa finansijskim udarom zvani GRAS, ali su tome pristupili sistemski.
„Građani su nam tada rekli da je najveći problem u KS javni prijevoz. Vlada je stala iza toga da budžetiramo najveće novce u javni prijevoz. Ali, to ne znači krpiti rupe bez dna. Stotine hiljada maraka je duga u javnom prijevozu. U razgovoru sa Sindikatom su nam rekli da radnicima godinama nisu plaćeni doprinosi, da nije plaćen PDV. U realnom sektor se može desiti da najviše mjesec ne platite PDV, a neko je odlučio da javni prijevoz godinama ne plaća ništa od ovoga. To je bila politička odluka, politika je ubila GRAS. U poslovanju ovog javnog preduzeća krši se 12 zakona“, naglasio je Forto.
Kazao da je ova Vlada, čim se vratila u mandat, već 4. 2. donijela zaključak kojim je zadužila Ured za borbu protiv korupcije da od početka istraži sve ove probleme.
„Rezultat našeg insistiranja je izvještaj Ureda za borbu protiv korupcije. Po nekim procjenama koje smo čuli, trebalo bi se dogoditi 30 krivičnih prijava. Ovo je prva faza, one će se proširiti i ona koje nisu bili u GRAS-u.
Mi ćemo se brinuti za sistem, sistemski ćemo odgovarati. Kvalitet života i vizija da Sarajevo bude grad u kojem ljudi žele da žive je ono na čemu ćemo raditi. Nepravilnosti u GRAS-u su samo jedna stanica u ostvarivanju vizije boljeg života.
Pozivam radnike GRAS-a da pošteno rade i da uredu dostave sve nepravilnosti. Ured već prima snimke, dokumente koji pokazuju kako određena grupa upravlja GRAS-om. Pozivam građane na strpljenje, dok GRAS popravimo na ovaj ili onaj način. Pozivam radnike da nam pomognu u ovome“, naglasio je Forto.