18.8 C
Sarajevo
20.07.2024

Propali pokušaj izbjegavanja američkih sankcija: Ko se kome pokušao “pripojiti”?

Dodik je ugovore vezane uz ATV dodjeljivao izravno članovima svoje porodice, što je koristio kao još jedan put za korupciju.

Ured za kontrolu strane imovine Američkog ministarstva trezora (OFAC) stavio je na crnu listu sedam firmi iz Bosne i Hercegovine i još dvije osobe koje, kako navode, obezbjeđuju glavne izvore prihoda za predsjednika (RS Milorada Dodika i njegovu porodicu i povezane su sa ranije sankcionisanim firmama. Na listi je i K-2, u sklopu koje je Alterantivna televizija (ATV), koja se na crnoj listi SAD nalazi od početka prošle godine.

Kako je OFAC naveo u obrazloženju, Dodikova “mreža” (kompanije koje su povezane s porodicom Dodik i stavljene na crnu listu, op.a.) često vrši prestruktuiranje korporativnog vlasništva kako bi sakrila upletenost porodice u kompanije i izbjegla sankcije. Upravo to je urađeno s ATV-om.

Naprimjer, Prointer je preuzeo vlasništvo nad Alternativnom televizijom d.o.o. (ATV) 2021. godine, ali je brzo prenio vlasništvo na Infinity Media i K-2 nakon što je OFAC sankcionisao ATV 5. januara 2022. godine u skladu s Izvršnom uredbom 14033, jer je bila u vlasništvu ili pod kontrolom, ili je djelovala ili navodno djelovala za ili uime, direktno ili indirektno, Dodika. Početkom 2024. godine K-2 je bio u procesu spajanja s ATV, u okviru kojeg bi K-2 apsorbirao i zadržao svu imovinu ATV, a ATV prestala postojati”, naveli su iz OFAC-a.

- OGLAS -

Kako je bilo objavljeno na javnim tenderima, postupak pripajanje društva „Alternativna televizija” d.o.o. Banja Luka društvu K-2„ AUDIO USLUGE Banja Luka d.o.o. (skraćena oznaka firme K-2 d.o.o. Banja Luka) počeo je 1. marta ove godine. U dokumentaciji se navodi kako je društvo ATV prestalo da postoji u januaru 2024. godine. Kao razlog pripajanja navedena je “potreba za racionalizacijom poslovanja, smanjenja troškova i unapređenjem poslovanja u smislu ekonomičnosti i jačanja tržišnog poslovanja”.

“Društvo prestalo pripajanjem prenosi svoju cjelokupnu imovinu Društvu stjecaoca i prestaje sa postojanjem bez sprovođenja likvidacije, dok Društvo stjecalac nastavlja sa postojanjem uz sprovođenje promjene povećanja osnovnog kapitala, proširenja djelatnosti i preuzimanja članova društva prestalog pripajanjem (dalje pripajanje)”, navedeno je u ugovoru.

- Advertisement -

Dodaje se i da “Infinity Media” d.o.o. Banja Luka ima udio. Iako je ATV kao društvo prestala da postoji, logo, naziv, kanal i sve ostalo što je činilo ovu firmu nastavilo je egzistirati. 

ATV na crnoj listi od 2022.

Podsjetimo, ATV je stavljena na crnu listu u januaru 2022. godine zbog bliske povezanosti s porodicom Dodik.

“Sam Dodik iza kulisa vrši ličnu kontrolu nad ATV, kao naprimjer zahtijevanjem ličnog odobravanja medijskih priča vezanih za politički osjetljive teme. Dodik je kupio ATV kako bi namjerno i izričito unaprijedio vlastitu agendu, koja uključuje njegove napore da omalovaži druge političke ličnosti, izgladi svoj javni imidž i unaprijedi svoje osobne i političke ciljeve”, rečeno je tada u saopćenju.

Dalje se ističe kako je Dodik ugovore vezane uz ATV dodjeljivao izravno članovima svoje porodice, što je koristio kao još jedan put za korupciju.

“On je novac iz javnih poduzeća usmjerio izravno u ATV u koruptivne svrhe. Dodik je posljednjih godina znatno povećao financiranje ATV i uključio se u kampanje lošeg utjecaja društvenih medija putem ATV kako bi objavio sadržaj koji unapređuje njegove političke i lične ciljeve”, naglašava se u službenom pojašnjenju uvedenih sankcija.

Otkud Una TV na listi?

Una TV počela je s radom krajem decembra 2021. godine. Kao osnivač je naveden “Infinity Media” koji je tada bio manjinski, a „Foundcenter Investment GmbH“ iz Berlina većinski vlasnik koji je odustao nakon što su saznali da je firma UNA World Network povezana sa porodicom Dodik. Nakon toga, “Infinity Media” je postao jedini vlasnik UNA-e.

„Infinity Media“ u sastavu je „Infinity International Group“ gdje je i, javnosti po tenderima poznat, „Prointer ITSS“ koji se veže za porodicu Milorada Dodika.

Dodik je ranije rekao da je njegov sin Igor povezan sa „Prointerom“, te potvrdio i da pokušava razviti biznis u medijima. No, Dodik je negirao povezanost s Una TV. No, upravo zbog Dodika i “Infinity Medije”, Una TV se našla na crnoj listi.

“K-2 i Una su označeni na osnovu EO 14033 da su u vlasništvu ili pod kontrolom, ili su djelovali ili navodno djelovali za ili uime, direktno ili indirektno, ‘Infinity Media’, osobe čija su imovina i interesi u imovini blokirani”, navedeno je iz OFAC-a.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA