Šalterski službenici čak su često samoinicijativno građanima izdavali i po dvije CIPS prijave koje vrijede šest mjeseci, a sve kako građani u tom polugodišnjem periodu ne bi dolazili na šaltere Sektora za administraciju MUP-a KS ukoliko im zatreba ova prijava.
Međutim, Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo donijelo je odluku da se stanovnicima KS na šalterima može izdati samo jedan primjerak Uvjerenja o prebivalištu, odnosno da se građani, ukoliko žele više od jednog uvjerenja, moraju obratiti MUP-u KS pisanim zahtjevom.
U suprotnom, prinuđeni su s jednog šaltera ići na drugi šalter i to onaj općinski. S tim što prije posjete drugom šalteru moraju posjetiti kopirnicu kako bi kopirali CIPS prijavu pa je ovjerili u općini. MUP KS ovu odluku pravda “mjerama za smanjenje gužvi na šalteru”, piše Klix.ba.
“Prilikom obraćanja građanina zahtjevom za izdavanje PBA-3 obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta, zahtjevu se udovoljava izdavanjem jednog primjerka obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta, jer se obavještenje koristi za dokazivanje prijavljenog prebivališta u jednom postupku istoga dana. Ukoliko građanin želi imati više primjeraka istog obavještenja, slobodan je da isto kopira u željenom broju primjeraka i ovjeri kopije kao valjane”, rekli su nam iz MUP-a KS.
Kako kažu, obavještenje se u navedenom slučaju izdaje na osnovu člana 169. Zakona o upravnom postupku te se izdaje bez naplaćivanja naknade ili takse.
“Napominjemo da postupak izdavanja obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta PBA-3 nije normiran propisima o prebivalištu te da je za udovoljavanje zahtjevu za izdavanje dokaza o prijavljenom prebivalištu, članom 9. stav 2. Pravilnika o postupku prijave i odjave prebivališta i boravišta državljana Bosne i Hercegovine, obrascima i evidencijama prebivališta i boravišta predviđeno izdavanje uvjerenja o prebivalištu tj. PBA-4, za koje se plaća taksa u iznosu od 5 KM prema Zakonu o administrativnim taksama Kantona Sarajevo i koje se također izdaje u jednom primjerku na zahtjev građana”, ističu iz MUP-a KS.
U odgovoru na naša pitanja poručili su i da građani mogu, ako smatraju da im je to potrebno, uputiti pisani zahtjev za izdavanje više primjeraka istog obavještenja.
“Zahtjev se podnosi u pisarnici Sektora za administraciju te se povodom istoga plaća taksa u iznosu od 2 KM u skladu s tarifnim brojem 1. Tarife adminstrativnih taksi, a prema Zakonu o administrativnim taksama Kantona Sarajevo, ukoliko se traži veći broj PBA-3 obavještenja, može se razmotriti i primjena tarifnog broja 11 koja se odnosi na izdavanje prepisa službenih akata ili dokumenata, a koja iznosi 1 KM po tabaku”, kazali su nam iz MUP-a KS.
Dodaju da također ne postoji zabrana za uzastopno obraćanje identičnim zahtjevima kojima je već udovoljeno u istom danu te u suštini, ukoliko se ukaže potreba, građani mogu dobiti veći broj primjeraka obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta PBA-3 ukoliko se nekoliko puta obrate istim zahtjevom u istom danu, jer se zahtjevima udovoljava odmah, bez naplaćivanja naknade ili takse, prenosi Klix.ba.
“Tokom 2018. godine na području Kantona Sarajevo od strane Sektora za administraciju, Uprave administracije MUP-a Kantona Sarajevo izdato je ukupno 434.835 PBA-3 obavještenja s napomenom da navedeno ne predstavlja ni 10 posto ukupnog radnog opterećenja zaposlenih pa samim tim izdavanje jednog primjerka obavještenja predstavlja i jednu od mjera za smanjivanje gužvi na šalterima. Navedeno nije proizvod individualne odluke, nego dosljedne primjene seta propisa iz navedene oblasti”, zaključili su iz MUP-a KS.