Kompanija Tesla je, prema podacima S&P Global Mobility zabilježila drastičan pad lojalnosti kupaca u Sjedinjenim Američkim Državama nakon što je njen izvršni direktor Elon Musk prošlog ljeta javno podržao predsjednika Donalda Trumpa.
Lojalnost kupaca, koja je u junu 2024. dostigla vrhunac sa 73% vlasnika Teslinih vozila koji su, kupujući novi automobil, ponovno birali Teslu, počela je opadati u julu, odmah nakon što je Musk izrazio podršku Trumpu, nedugo nakon pokušaja atentata na republikanskog kandidata.
Do marta 2025. godine lojalnost je pala na 49,9%, ispod prosjeka industrije. U maju je zabilježen blagi oporavak na 57,4%, što je Teslu vratilo iznad prosjeka, ali iza konkurentskih marki kao što su Chevrolet i Ford.
Analitičar S&P-a Tom Libby ocijenio je pad lojalnosti kao “bez presedana”, dodajući da nikada nije svjedočio ovako brzom padu jednog vodećeg brenda.
U ponedjeljak je Tesla Musku dodijelila 96 miliona dionica u vrijednosti oko 29 milijardi dolara (približno 53,2 milijarde KM), kako bi ga zadržala na čelu kompanije nakon što je sud poništio njegov prethodni ugovor o kompenzaciji.
Analitičari vjeruju da je Teslina baza kupaca, poznata po ekološkoj orijentaciji, reagovala negativno na Muskovo političko aktiviranje. “Ako su kupci skloni demokratama, vjerovatno će razmatrati i druge brendove,” izjavio je Seth Goldstein iz Morningstara.
Pored političkih kontroverzi, Teslin zastarjeli asortiman modela suočava se sa sve većom konkurencijom, uključujući brendove General Motors, Hyundai i BMW. Jedini novi model od 2020., Cybertruck, doživio je komercijalni neuspjeh uprkos Muskovo entuzijazmu.
Globalna prodaja Teslinih vozila opada: u SAD-u je pala za 8% u prvih pet mjeseci 2025. godine, dok je u Europi pad iznosio čak 33% u prvih šest mjeseci, navodi Reuters.
S&P podaci otkrivaju i promjene u migracijama kupaca. Kompanija je godinama sticala skoro pet novih domaćinstava za svako koje izgubi. Od februara 2025. taj odnos pao je na ispod 2:1, najniži nivo dosad.
Brendovi poput Riviana, Polestara, Porschea i Cadillaca sada privlače više Teslinih kupaca nego što ih gube.