Preliminarni izvještaj objavljen u ponedjeljak pokazuje da su oba motora aviona Jeju Aira koji se srušio prošlog mjeseca sadržavala ostatke patki. Nadležni još uvijek pokušavaju utvrditi uzrok najsmrtonosnije zračne nesreće na južnokorejskom tlu.
Izvještaj na šest strana, koji su južnokorejske vlasti objavile mjesec dana nakon nesreće, navodi da su oba motora Boeinga 737-800 sadržavala DNK vrste pataka poznate kao Baikal Teals, selica koja zimi dolazi u Južnu Koreju u velikim jatima. Međutim, izvještaj ne donosi nikakve preliminarne zaključke o tome što je moglo uzrokovati slijetanje aviona bez ispuštenog stajnog trapa i zašto su snimači letnih podataka prestali s radom u posljednje četiri minute leta.
Jeju Air let iz Bangkoka, 29. decembra, preletio je pistu aerodroma Muan prilikom prinudnog slijetanja na trup i zabio se u nasip s navigacijskom opremom, nazvanom lokalajzeri. U nesreći je poginulo 179 od 181 putnika i članova posade.
“Nakon sudara s nasipom, došlo je do požara i djelomične eksplozije. Oba motora bila su zatrpana u zemljanom nasipu, a prednji dio trupa raspršen je na udaljenost od 30 do 200 metara od nasipa”, navodi se u izvještaju, uz neke nove fotografije mjesta nesreće.
Lokalajzeri pomažu u navigaciji aviona prilikom prilaza pisti, a konstrukcija od armiranog betona i zemlje na aerodromu Muan, koja podupire antenski sistem, vjerojatno je pridonijela visokom broju žrtava, prema riječima stručnjaka.
Istraga će uključivati rastavljanje motora, detaljnu analizu komponenti, analizu podataka o letu i kontroli zračnog prometa, te istragu nasipa, lokalajzera i dokaza o sudaru s pticama, navodi izvještaj.
“Cilj svih ovih istražnih radnji je utvrditi točan uzrok nesreće”, stoji u izvještaju.
Izvještaj ističe većinu početnih nalaza južnokorejskih istražitelja koji su podijeljeni s porodicama žrtava u subotu, uključujući svjesnost pilota o jatu ptica tokom posljednjeg prilaza aviona pisti.
Tačno vrijeme prijave sudara s pticama još uvijek nije potvrđeno, navodi se u izvještaju, ali je avion “izdao hitnu prijavu (Mayday x 3) zbog sudara s pticama tokom ponovnog prilaza”.
Izvještaj ne navodi šta je moglo uzrokovati prestanak rada snimača glasa u kabini (CVR) i snimača letnih podataka (FDR) neposredno prije nego što su piloti izdali hitnu prijavu.
U trenutku prestanka rada snimača, avion se nalazio na visini od 152 metara, leteći brzinom od 298 km/h, oko 2 kilometra od piste.
Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo (ICAO), agencija Ujedinjenih naroda, zahtijeva od istraživaća nesreća da objave preliminarni izvještaj u roku od 30 dana od nesreće i potiče objavu konačnog izvještaja u roku od 12 mjeseci.
Južnokorejski odbor za istraživanje zrakoplovnih i željezničkih nesreća podijelio je svoj izvještaj s ICAO-om, Tajlandom, SAD-om i Francuskom, državama proizvođača aviona i motora, rekao je službenik u ponedjeljak, prenosi Reuters.