Ustavni sud BiH donio je odluku kojom se utvrđuje da izmjene Zakona o upotrebi zastave, grba i himne RS nisu u skladu s Ustavom BiH te se one stavljaju van snage i prestaju da važe.
“Ustavni sud je u obrazloženju odluke podsjetio na dosadašnju praksu u tumačenju čl. I/2. i III/3.b) te alineje 6. Preambule Ustava BiH. Istakao je da je Zakon o upotrebi zastave, grba i himne prije donošenja osporene odredbe sadržavao odredbe koje se odnose na protokolarna i tehnička pitanja povremene upotrebe simbola RS sa simbolima stranih država. Međutim, ocijenjeno je da se osporenim Zakonom o dopuni Zakona o upotrebi zastave, grba i himne omogućava trajno isticanje simbola stranih država bez jasno definiranih uvjeta, čime se otvara prostor za proizvoljnu i politički motiviranu praksu, kojom se per se narušavaju državnost, suverenitet, teritorijalni integritet i politička nezavisnost BiH.
Ustavni sud je naglasio da su obilježja poput zastave i himne vrlo važna jer ta obilježja odražavaju ustavni poredak i pravnu strukturu države. Ustavni sud je dalje istakao da ni Parlamentarna skupština BiH niti entitetski zakonodavci nemaju nadležnost da odobre da obilježja stranih država predstavljaju BiH jer bi to bilo protivno opredijeljenosti „za suverenitet, teritorijalni integritet i političku nezavisnost BiH u skladu s međunarodnim pravom“. Ustavni sud je također ukazao da nije sporno da je Narodna skupština RS kao entitetsko zakonodavno tijelo ovlaštena da propiše oblik, izgled i sadržaj simbola RS, te način i mjesto njihove upotrebe, kao i da je ovlaštena da propisuje način na koji će organi i institucije RS isticati simbole strane države. Međutim, Ustavni sud je naglasio da je tu nadležnost potrebno vršiti u skladu s ustavnom obavezom prema suverenitetu, teritorijalnom integritetu i političkoj nezavisnosti BiH.
Ustavni sud je istakao da sporna odredba omogućava isticanje obilježja određenih stranih država na način da to očigledno daje na znanje ljudima u BiH da je strana država imala ili još uvijek ima ulogu u pitanjima upravljanja u BiH. Pored toga, naglašeno je da ona može ukazati na odanost entiteta vladi te strane države. Stoga je ocijenjeno da je takva odredba prima facie suprotna opredijeljenosti entiteta za suverenitet, teritorijalni integritet, političku nezavisnost i međunarodni subjektivitet BiH. Naime, to jednostavno znači da predstavljanje entiteta i njihovih radnji unutar države BiH obilježjima koja nisu utvrđena entitetskim zakonom o zastavi, grbu i himni odnosno državnim zakonom o zastavi, grbu i himni predstavlja povredu člana I/2. Ustava Bosne i Hercegovine i člana III/3.b) Ustava Bosne i Hercegovine u vezi s alinejom 6. Preambule Ustava Bosne i Hercegovine. Osim toga, Ustavni sud je naglasio da bi upotreba modifikacije „država s kojima pojedini ili svi konstitutivni narodi ili Ostali ili građani u RS-u imaju zajedničko historijsko, kulturološko i tradicionalno naslijeđe“ otvorila mogućnost selektivne upotrebe obilježja stranih država koja bi mogla biti diskriminirajuća u odnosu na specifičnu ustavnu strukturu BiH. Stoga, Ustavni sud zaključuje da Zakon o dopunama Zakona o upotrebi zastave, grba i himne nije u skladu sa čl. I/2. i III/3.b) Ustava Bosne i Hercegovine u vezi s alinejom 6. Preambule Ustava Bosne i Hercegovine” – naveli su iz Ustavnog suda BiH.