2 C
Sarajevo
25.11.2024

Zašto je važno ne zapostaviti rezervnu gumu?

 

Nikada se ne zna kada ćete biti primorani upotrijebiti rezervnu gumu na vašem automobilu. Budući da kod većine vozila najčešće stoji skrivena u prtljažniku, njeno stanje je vozaču uglavnom nepoznato. Čak i u situaciji kada je rezervna guma montirana s vanjske strane prtljažnika. 

Svaki pneumatik na vozilu vremenom gubi tlak uslijed toga što zrak prodire kroz sloj gume (isto vrijedi i kod guma punjenih dušikom), uzrokujući da tlak u njemu pada. Ako je rezervna guma godinama stajala zapostavljena u prtljažniku, najvjerojatniji scenarij je da se u dobroj mjeri ispumpala, te da stoga ne može podnijeti teret koji joj vožnja u hitnoj situaciji nameće. 

- OGLAS -

Tlak u rezervnoj gumi

Za razliku od četiri regularne gume, rezervna guma bi uobičajeno trebala biti napumpana pod većim tlakom koji iznosi i do 4 bara, dok bi niži tlak mogao dovesti do oštećenja kotača. Čak i propisno napumpana rezervna guma privremeno je rješenje za udaljenosti koje nisu duže od 150 kilometara, pri brzinama koje ne prelaze 80 km/h.

- Advertisement -

Prilikom sezonske zamjene pneumatika, odnosno provjere njihove izbalansiranosti, bilo bi poželjno zatražiti od vulkanizera da provjeri i tlak u rezervnoj gumi, barem dvaput godišnje.

Posebna briga za rezervne gume koje su montirane izvana

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA