Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW najavio je rezanje 5.000 radnih mjesta. Iako čelni ljudi kompanije sa sindikatom pokušavaju postići dogovor o dobrovoljnom odlasku dijela radnika izgledno je da će veliki dio otkaza ipak na kraju biti prisilan.
Kao i većina automobilskih divova ni ova njemačka kompanija nije ostala imuna na udar krize nastale pandemijom koronavirusa. Kako bi smanjili broj radnika i koliko toliko očuvali poslovanje, financijski direktor Nicolas Peter za Bloomberg je objasnio kako će BMW za početak zaposlenike slati na neplaćeni dopust, dok će drugima s privremenim ugovorima smanjiti broj radnih sati. Na tom popisu mogli bi se naći i paketi za prijevremene mirovine, naglasio je glasnogovornik BMW-a.
Unutar ovog njemačkog proizvođača automobila godišnje se izmjeni oko 5.000 radnih mjesta, zbog čega su se u kompaniji i odlučili na taj broj. No, ove godine, zbog pandemije dio radnika jednostavno se nije upuštao u potragu za novim poslom te su ostali na svojim sigurnim pozicijama.
Zbog sve lošije slike na tržištu očekuje se da će prodaja BMW-ovih automobila u drugom tromjesečju biti lošija nego u prva tri mjeseca ove godine kada je promet pao za 6,4 posto. Uz to kompanija je umanjila i procjene za 2020. početkom ovog mjeseca te je dodala kako više ne očekuje postizanje pozitivnog novčanog toka.
Očekuje se da će prodaja njihovih vozila u drugom tromjesečju biti lošija nego u prva tri mjeseca godine, rekao je proizvođač automobila, kada je pao 6,4%. Tvrtka je smanjila smjernice profitne marže za 2020. početkom ovog mjeseca i rekla da više ne očekuje postizanje pozitivnog slobodnog novčanog toka.
Inače, BMW nije jedini automobilski gigant koji je zbog pandemije COVID-a i pada prodaje vozila bio prisiljen na oštre rezove. Prošlog je mjeseca i francuski Renault najavio ukidanje 14.600 radnih mjesta širom svijeta, a sličnu poslovnu politiku odlučio je primijeniti i McLaren koji je prošle sedmice objavio kako će otpustiti oko 1.200 zaposlenika.
Njemačka priprema paket bonusa za kupovinu novih automobila
Njemačko ministarstvo privrede predlaže u novom paketu poticaja pet milijardi eura vrijednu shemu bonusa za kupnju novih automobila, kazala su dva dobro upućena izvora.
Globalna prodaja automobila oštro je pala jer su tvornice i saloni automobila bili zatvoreni zbog pandemije koronavirusa. Nedavna anketa instituta Ifo pokazala je da su očekivanja u njemačkom automobilskom sektoru na najnižem nivou od 1991., nabraja Reuters.
Ministarstvo privrede predlaže isplatu bonusa kupcima električnih i konvencionalnih vozila s motorima s unutrašnjim izgaranjem, uz cjenovni limit do 77.350 eura, a paket poticaja bio bi na snazi do kraja godine, kazali su izvori u nedjelju.
Prema planu ministarstva, bazičan bonus iznosio bi 2.500 eura po vozilu, plus 500 eura za kupovinu vozila s ekonomičnijom potrošnjom goriva. Važeći popusti uvećali bi se pak za 1.500 eura za kupovinu električnih a za 750 eura za hibridna vozila. Iz ministarstva su odbili komentirati te navode. Mediji su izvijestili da bi vlada u utorak trebala predstaviti sveobuhvatni paket poticaja privredi, čija bi vrijednost mogla dosegnuti do 80 milijardi eura.
Pred prijedlogom za bonuse za kupovinu novih automobila stoje još mnoge zapreke, primjećuje Reuters. Neki političari i industrijska udruženja već su kritizirali tu opciju, ističući kako bi program poticaja trebao biti vezan za mjere borbe protiv klimatskih promjena a ne favorizirati pojedine sektore. Čelnik stranke socijaldemokrata (SPD) Norbert Walter-Borjans za Reuters je izjavio da podupire poticaje za autoindustriju, ali da je poticanje kupovine vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem pogrešan put.
“Bude li država davala podršku (novim automobilima), ona mora pratiti promjene u smjeru alternativnih motora. Bude li davala popuste, oni moraju biti za električna vozila”, rekao je Walter-Borjans.