U južnom dijelu Njemačke, u regiji gornjebavarskih Alpa, nalazi se Wendelstein, planina s vrhom na 1836 metara.
Duže od jednog stoljeća Wendelstein je centar zimskog turizma, jedinstven po tome što već 105 godina planinare, skijaše i druge goste do vrha prevozi brdsko-planinska električno pogonjena željeznica. Radi se o uskotračnoj željeznici, čija su vozila i pruga opremljeni sistemom zupčanika.
Otkud naša zemlja u priči o jednom od najvećih “čuda” početkom prošlog stoljeća. Pretvaranje Wendelsteina u izletište Bavaraca počelo je još 80-ih godina 19. stoljeća, da bi se početkom 20. vijeka, kao naredni korak, nametnula potreba za prugom do vrha.
Na konkurs za izgradnju pruge javio se Otto von Steinbeis (1839-1920) sa smionim planom: Dovest će voz do Wendelsteina, i to električno-zupčasti umjesto parne lokomotive!
Godine 1893. Von Steinbeis je osnovao preduzeće za preradu šume i drveta ‘Bosna’ koje će mu četvrt stoljeća kasnije, nakon poraza Austro-Ugarske u Prvom svjetskom ratu, konfiskovati vlasti Prve Jugoslavije i preimovati u Šipad!
Vratimo se Wendelsteinu. Lokalne bavarske vlasti prihvatile su ponudu Otta von Steinbeisa kojem je bavarski princ regent Luitpold potpisao pravo na koncesiju za izgradnju pruge 4. februara 1910.
Von Steinbeis je imao viziju koja se, malo po malo, počela ostvarivati. U podnožju Wendelsteina, u Hinterkronbergu, napravljena je hidroelektrana sa dvije turbine koja će strujom snabdijevati buduću prugu.
No, najzahtjevniji posao bila je izgradnja pruge na totalno nepristupačnom planinskom terenu. Von Steinbeis je znao gdje će pronaći najbolje radnika za ovaj zadatak. Naravno, u svojoj bosanskoj firmi! Iz BiH dolazi oko 800 radnika koji su za nešto više od dvije godine napravili pravo čudo.
Kada je 25. maja 1912. godine otvorena prva njemačka planinska željeznička pruga, počela je nova era za Wendelstein i cjelokupni bavarski turizam.
U proteklih 105 godina pruga je nekoliko puta modernizirana, nešto skraćena, ali i dalje počiva na temeljima koje su postavili radnici iz Bosne i Hercegovine i vizionar Otto von Steinbeis.