Škole bi trebale ostati otvorene što je duže moguće sa odgovarajućim javnim zdravstvenim i socijalnim mjerama, a vlade bi trebale koristiti ljetne mjesece za provođenje mjera koje štite školovanje u učionicama u narednoj školskoj godini, rekao je direktor Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) za Evropu Hans Kluge na današnjoj virutalnoj konferenciji posvećenoj uticaju pandemije na obrazovanje djece.
– Ljetni mjeseci pružaju dragocjenu priliku vladama da uspostave ispravan niz mjera koje će pomoći u smanjenju stope zaraze i izbjegavanju pribjegavanja zatvaranju škola, koje, kao što smo vidjeli, imaju toliko štetan učinak na obrazovanje, socijalna i mentalna dobrobit naše djece i mladih – rekao je Hans Kluge.
– Širenje novih varijanti, zajedno sa prisustvom džepova necijepljenih ljudi u školskim uslovima, znači da nema vremena za gubljenje. Sada je vrijeme za akciju. Ne možemo dopustiti da pandemija djeci oduzme obrazovanje i razvoj. Ovo je najgora kriza u obrazovanju ikada – rekao je on.
Na konferenciji je također govorila regionalna direktorica UNICEF-a za Evropu i centralnu Aziju Afshan Khan, koja je rekla da je uprkos tome što većina zemalja ima model učenje na daljinu, ne postojanje nastave u učionicama predstavljaju izazov za djecu. To se posebno odnosi na ranjivu i marginalizovanu djecu.
– U proteklih godinu dana roditelji, njegovatelji i djeca pokušali su se prilagoditi svom ‘novom’ okruženju za učenje, ali ne možemo riskirati da imamo još jednu godinu prekida – rekla je Khan.
Kazala je da je neophodno da donosioci odluka sarađuju tokom ljeta kako bismo osigurali da se djeca mogu sigurno vratiti u školu i sustići ono što su propustili.
– Moramo se izvući iz krize u obrazovanju i zdravstvu uzrokovane COVID-19 sa fleksibilnijim modelima obrazovanja i slijediti ambiciozne ciljeve kako bismo oporavili obrazovanje i transformisali ga tako da svaki učenik bolje uči, ima bolje socijalne i emocionalne vještine, bolje zdravlje i dobrobit – kazala je Khan.