Sagrađena je prije Drugog svjetskog rata i danas zapošljava više od 60.000 ljudi. Zamišljena je kao tvornica za proizvodnju narodnog automobila, odnosno automobila kojeg će svako sebi moći priuštiti. Tako su i kompanija i automobil dobili naziv Volkswagen (narodni auto).
Godišnje se ovdje proizvede oko 800.000 automobila, a dnevno oko 3.300. Unutar tvorničkog kruga prostire se mreža od 60 kilometara željezničke pruge uz 75 internih cestovnih puteva koji povezuju pojedinačne proizvodne objekte, skladišta, upravne zgrade i vanjske objekte
Proizvodno postrojenje smješteno je na obalama Mittellandkanala ili Kanala Mittelland, najdužeg kanala u Njemačkoj od 321 km. Njene fabričke hale imaju površinu od po 1,6 km2, što je otprilike površina Kneževine Monako.
U kompleksu se proizvode vozila Volkswagen Golf, Golf GTE, Golf GTI, Golf R, Golf Variant, Tiguan, Tiguan R, Touran, SEAT Tarraco i SEAT Tarraco e-HYBRID za više od 50 tržišta širom svijeta. U tvornici u Wolfsburgu od 2019. proizvode i plastične komponente za vozila, kao i šasije, pogonska vratila, vučne cijevi i druge dijelove za Volkswagen komercijalna vozila, Audi, SEAT i Škoda vozila širom svijeta.
Volkswagenovi stručnjaci za IT i digitalizaciju grupisani su u IT City gdje razvijaju nova digitalna rješenja i revolucionarne tehnologije. Kancelarijski kompleks po uzoru na kampus izgrađen je 2017. za oko 1.500 uposlenika i ima funkciju svjetionika za radne modele budućnosti.
Sektor tehničkog razvoja jedan je od najvećih razvojnih centara u automobilskoj industriji. Oko 11.000 visokokvalifikovanih radnika ovdje oblikuje mobilnost budućnosti. Ovdje futurističke ideje u oblasti elektrifikacije, digitalizacije i automatizovane vožnje dobijaju svoj oblik.
Tvornica u Wolfsburgu je postavila sebi ambiciozan cilj – da do 2025. godine smanji utjecaj proizvodnje na životnu sredinu za 38,1% u odnosu na 2010. Ključne stavke koje se mjere i prate su emisija CO2, potrošnja energije, vode, proizvodnja otpada i emisije rastvarača. Više od 200 ambasadora strategije nultog utjecaja pruža podršku za postizanje ovih ciljeva.
Od 1985. veliku pažnju svih ljubitelja automobilizma privlači i tamošnji muzej AutoMuseum Volkswagen posvećen historiji ove poznate tvornice.
Proteklih godina, posebno u periodu prije pandemije koronavirusa, fokus kompanije je na elektromobilnosti, a unutar Volkswagena razvija se poseban projekat Trinity za električna vozila budućnosti. Očekuje se i da glavna tvornica u Wolfsburgu bude više uključena u proces modernizacije i tzv. nove ere.
Proizvodnja njemačkih automobila, od popularne Bube do legendardnog Golfa 2, prije rata se odvijala i u Bosni i Hercegovini, tačnije u pogodina Tvornice automobila Sarajevo (TAS) u Vogošći. TAS je osnovan 1970. godine s Volkswagenovim udjelom od 49%, a rekordnu proizvodnju ostvario je 1989. sa više od 37.400 proizvedenih vozila. Golf dvojka tada je stekla statusni simbol u našoj regiji, a mnogi se tog perioda sjećaju s poštovanjem.
.