S generacije na generaciju prenose se ‘dobronamjerni’ savjeti i trikovi o pametnom korištenju automobila u hladnim mjesecima. Vjerojatno ne postoji vozač koji nije dao ili primio savjet da automobil nakon paljenja treba ostaviti da radi i tako dođe na radnu temperaturu.
I niko takav ritual neće osporiti jer i sama logika nalaže da zaleđeni motor treba malo vremena da se zagrije prije kretanja.
Također, zagrijavanje motora na mjestu traje duže nego u vožnji, ulje se intenzivnije degradira i dijelovi više habaju, a rad u ‘leru’ zbog lošijeg procesa izgaranja goriva dovodi do toga da se nesagoreno gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru.
Novi motori imaju senzore koji otkrivaju niske temperature u motoru, pa pumpa goriva radi ‘prekovremeno’ kako bi se dosegla barem četiri stepena, a ako se odmah krene, svi dijelovi motora se počinju ravnomjernije zagrijavati nego u praznom hodu.
Kao utjehu za vozače koji godinama rade krivi ritual, navest ćemo da puštanje motora da se zagrije na mjestu nije uvijek pogrešno, suprotno. Ispravno je, čak i preporučljivo ako vozite automobil star dvadesetak godina.
U tom slučaju držite se i ostalih pravila, odnosno manjih brzina i okretaja dok temperatura dođe na potrebnu razinu.