Njemački automobilski divovi BMW, Daimler i VW našli su se na udaru Europske komisije nakon što je preliminarna istraga otkrila da su se udružili ne bi li otežali uvođenje tehnologije za smanjenje emisije ispušnih plinova.
Istraga koju je provela Europska komisija pokazuje kako su u periodu od 2006. do 2014. ti proizvođači automobila djelovali zajedno protiv drugih, konkurentskih tvrtki koje razvijaju tehnologiju za smanjenje emisije ispušnih plinova u automobilima.
Tvrtke mogu surađivati na različite načine kako bi poboljšale kvalitetu svojih proizvoda. No pravila EU-a o tržišnom natjecanju ne dopuštaju im da se udruže zbog potpuno suprotnih interesa – kako ne bi poboljšali svoj proizvod niti se natjecali u kvaliteti. Zabrinuti smo što se to dogodilo u ovom slučaju i što su Daimler, VW i BMW možda prekršili pravila Europske unije, istaknula je povjerenica Margrethe Vestager.
Komsija je izrazila posebnu zabrinutost zbog dva sustava – sustava selektivne katalitičke redukcije i filtera za “otto” čestice. Oba se sustava koriste za smanjenje emisije štetnih čestica u ispušnim plinovima dizelskih odnosno benzinskih motora.
Kako ističu, takav dogovor među proizvođačima spriječio je kupce da kupuju automobile koji manje zagađuju okoliš.
Njemački automobilski divovi sad imaju priliku odgovoriti na optužbe. Ako daljnja istraga dokaže postojanje dogovora, tvrtkama prijeti novčana kazna koja bi mogla biti i do 10 posto njihove godišnje zarade na svjetskoj razini.
Podsjetimo, njemačka automobilska industrija već se našla u središtu skandala kad je otkriveno da je Volkswagen lažirao rezultate testova emisije štetnih čestica na milijunima svojih vozila.