Njemačka i Evropska unija postigle su dogovor u svom sporu oko budućnosti automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, dopuštajući registraciju novih vozila s takvim motorima i nakon 2035. pod uvjetom da koriste samo klimatski neutralna goriva.
Potpredsjednik Evropske komisije Frans Timmermans objavio je da su “našli sporazum s Njemačkom o budućoj upotrebi e-goriva u automobilima”.
Njemački ministar saobraćaja Volker Wissing kazao je da je otvoren put da se vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem koja koriste samo klimatski neutralna goriva mogu ponovno registrirati i nakon 2035. godine.
“Osiguravamo prilike za Evropu očuvanjem važnih opcija za klimatski neutralnu i pristupačnu mobilnost”, kazao je Wissing.
Početni prijedlog zemalja članica Evropske unije o novim standardima emisije ugljen dioksida za automobile odgođen je zbog protivljenja Njemačke. EU je htjela zabraniti prodaju svih novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Kritičari kažu da je baterijsko-električna tehnologija bolja za lične automobile i da bi se dragocjena sintetička goriva trebala koristiti samo tamo gdje nijedna druga opcija nije izvediva, poput avijacije.
Ekološka skupina Greenpeace oštro je kritizirala sporazum.
“Ovaj lijeni kompromis potkopava zaštitu klime u saobraćaju i šteti Evropi”, napisala je skupina u saopćenju.
Kako su dalje naveli, njemački kancelar Olaf Scholz predugo je dopustio FDP-u da se izvlači sa svojim bezobzirnim ucjenjivanjem EU-a, a rezultat je korak unazad za klimu i loša usluga evropskoj automobilskoj industriji.