Escalade je jedan od modela koji najbolje reprezentuje brend Cadillac u 21. vijeku, a svjetlost dana upravo je ugledala nova, peta generacija tog velikog američkog SUV-a.
Stilski prepoznatljiv, a opet modernizovanog dizajna, Escalade svoju snažnju pojavu duguje kako samom veličinom, tako i masivnom maskom hladnjaka koja dominira prednjim dijelom vozila.
Oblikom slična prethodniku, prednja maska je sada elegantnije uklopljena u karoseriju i zajedno sa nešto diskretnijim, horizontalno orijentisanim farovima.
Po prvi put Cadillac nudi i Sport paket koji se vizuelno razlikuje od ostalih paketa opreme prije svega po crnoj, “mrežastoj” prednjoj maski, umjesto klasične hromiran.
Unutrašnjost je takođe znatno modernija u odnosu na odlazeću četvrtu generaciju, a u skladu sa savremenim trendovima obiluje digitalnim ekranima.
Američki proizvođač pohvalio se da je zbirna dijagonala tri povezana displeja na komandnoj tabli preko 38 inča, ali se mora priznati da su oni vješto uklopljeni u kokpit.
Posmatrano s lijeva na desno, najpre nailazimo na 7,2-inčni ekran (lijevo od volana), na kome vozač dobija potrebne informacije sa putnog kompjutera. U centru se nalazi 14,2-inčni displej koji mijenja klasičnu analognu instrument tablu, dok je desno od vozača smješten 16,9-inčni ekran multimedijalnog sistema.
Proizvođač ističe da sva tri displeja koriste OLED tehnologiju i da imaju bolju rezoluciju nego 4K televizori. I, da – standradni su dio opreme na svim verzijama ovog SUV-a.
Tu nije kraj digitalnim ekranima u vozilu, s obzirom da se putnici koji sjede u drugom redu imaju na raspolaganj dva 12,6-inčna displeja na kojima se mogu prikazivati sadržaji multimedijalnog sistema, ali koji se takođe mogu povezati sa drugim mobilnim uređajima pomoću HDMI i USB konekcija.
Cadillac navodi da novi Escalade ima novi Super Cruise sistem polu-autonomne vožnje, koji, kako kažu, omogućava vozaču da skloni ruke sa volana i prepusti upravljanje automobilom na preko 320.000 km auto-puteva širom SAD-a i Kanade.
Sistem koristi LiDAR, GPS, kamere i radar i omogućava, između ostalog, automatski prelazak u drugu voznu traku na auto-putu nakon što vozač uključi odgovarajući pokazivač pravca. Sistem je tako konfigurisan da non-stop motri na vozača i po potrebi ga alarmira kada je potrebno da ponovo uzme upravljač u ruke.
Luksuzni sadržaji uključuju i opcioni audio sistem sa čak 36 zvučnika, razvijen u saradnji sa kompanijom AKG. Pokreću ga tri pojačala, a jačinu zvuka moguće je podešavati nezavisno za putnike na prednjim i zadnjim sjedištima.
Kome to nije nužno neophodno, može da se zadvolji sa standardnim, takođe AKG ozvučenjem sa “samo” 19 zvučnika.
Cadillac je u novi Escalade ugradio i mikrofone koji pojačavaju glasove putnika, omogućavajući da jedni druge bolje čuju, s obzirom na velike dimenzije kabine i tri reda sjedišta.
Američki proizvođač navodi da je unutrašnjost nove generacije veća nego i
kada ranije, što se naročito odrazilo na komfor putnika u trećem redu sjedišta, ali i na prtljažnik koji je u maksimalnoj konfuguraciji sa sva tri reda veći za 68% nego ranije.
Ovako masivno vozilo “zahtijeva” i točkove odgovarajuće dimenzije, pa su sve verzije Escalade opremljene 22-inčnim alu felnama. Kao što se i očekivalo, SUV za pogon koristi moćni 6.2-litarski V8 sa 426 KS (313 kW). Cadillac će ponuditi i turbo-dizel varijantu, sa 3.0-litarskim 6-cilindarskim agregatom koji isporučuje 281 KS (207 kW).
Oba motora uparena su sa 10-brzinskim automatikom.
Novi Escalade stiže u prodajne salone u SAD tokom ljeta, a cijene će biti objavljene naknadno.