Federalno ministarstvo trgovine zajedno sa Udruženjem poslodavaca, udruženjima potrošača i Sindikata trgovine pokrenulo je projekat “zaključavamo cijene” kojim se cijene za 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda smanjuju i zaključavaju na period od tri mjeseca.
Projekat zvanično stupa na snagu 15. decembra i trajaće do 15 marta. Dogovorena je niža i “zaključana” cijena za 40 + proizvoda, koji će biti obilježeni logom izrađenim za ovu namjenu, podsjeća N1.
Za male trgovce, koji žele da se priključe ovom društveno odgovornom projektu, ostavljena je mogućnost da izaberu sa spiska 20 proizvoda za koje će sniziti i “zaključati” cijene.
Prilikom odabira namirnica vodilo se računa o kvalitetu i različitim brendovima, a trgovcima je ostavljena mogućnost da sklapaju dogovore s proizvođačima i dobavljačima s kojima oni najviše posluju.
To, praktično, znači da će trgovci, koji dobrovoljno učestvuju u ovom projektu, imati proizvode sa spiska po maksimalno određenim maloprodajnim cijenama, ali ne moraju svi biti od istog proizvođača. Takođe, trgovine koje učestvuju u ovom projektu imaće na vratima plakate sa spiskom sniženih proizvoda, te naznačenom starom i novom cijenom proizvoda.
Federalno ministarstvo trgovine sačinilo je protokol s jasno utvrđenim pravilima učešća u projektu.