Danas je saobraćaj u teoriji sigurniji zahvaljujući kamerama, radarima i digitalnim asistentima, no osnovna ljudska sposobnost da vidi što je ispred automobila opada. Novo istraživanje američkog IIHS-a pokazuje da su vozači 90-ih imali znatno bolji pregled u odnosu na današnje SUV-ove.
Studija je obuhvatila 17 modela iz šest linija vozila, uključujući Ford F-150, Chevrolet Suburban, Honda CR-V i Accord, Toyota Camry te Jeep Grand Cherokee od 1997. do danas. Uz pomoć kamera postavljenih u visini očiju vozača, stručnjaci su mapirali vidljivo područje u krugu od 10 metara oko vozila.
Rezultati su posebno porazni za SUV-ove. Tako, Honda CR-V iz 1997. omogućavala je vidljivost od 68 posto okolnog prostora, dok je model iz 2022. vidio samo 28 posto. Chevrolet Suburban zabilježio je pad sa 56 na 28 posto. Glavni krivci su masivni poklopci motora i veći bočni retrovizori koji zaklanjaju kutove vozila i prostor neposredno ispred njega.
Limuzine, poput Toyote Camry i Honde Accord, prošle su znatno bolje, s padom preglednosti manjim od 8 posto. Ford F-150 bilježi pad od 17 posto, ali zato što je vidljivost već 1997. bila loša.
Rast popularnosti SUV-ova u posljednjih 25 godina poklapa se s povećanjem smrtnosti pješaka i biciklista za 37 odnosno 42 posto. IIHS stoga postavlja pitanje: jesu li današnja vozila opasnija za ranjive učesnike u saobraćaju upravo zbog slabije preglednosti?