Nemojte dopustiti da vam koncentraciju uništavaju internet, televizor, radio ili hladnjak, niti da gubite vrijeme danju, a radite noću, jer sjetite se da o vašem poslu ovise vaši kolege, kao što vi ovisite o njihovom
Zbog pandemije koronavirusa u mnogim su firmama odlučili organizirati, koliko god je moguće, rad zaposlenika od kuće. To je mudar potez kojim se osjetno smanjuje potreba za izlascima i broj kontakata, pa tako i mogućnost obolijevanja, no organizacija kućnog ureda, osobito u vrlo kratko vrijeme, može biti popriličan izazov.
Rad od kuće, bez obzira na to jeste li slobodnjak ili ste dio kolektiva, treba biti dobro strukturiran, s jasno određenim radnim vremenom i stankama za odmor. Nemojte dopustiti da vas ometaju internet, televizor, radio ili hladnjak, niti da gubite vrijeme danju, a radite noću, jer sjetite se da o vašem poslu ovise vaši kolege, kao što vi ovisite o njihovom. Možda je sve to lakše reći nego učiniti, stoga se oslonite na osam savjeta ljudi koji su uspješno organizirali svoj rad u (privremenom) kućnom uredu.
1. Odjenite se kao što biste se odjenuli za posao
Kod kuće biste za računalom mogli sjediti u trenirci ili u gaćama i majici, tko vam brani? No, previše ležerna odjeća potiče osjećaj da smo jednostavno doma, bez nekih obaveza, a ne da radimo od kuće. Ne morate baš odjenuti strogi kostim ili poslovno odijelo niti obuti štikle, ali preporučuje se odjenuti ležernu poslovnu odjeću, pa i obuti cipele. Tako ćete se osjećati poslovnije i usredotočenije na poslovne zadatke.
2. Poštujte raspored, pobrinite se da i drugi poštuju vaše vrijeme
Kad radite od kuće može vam se činiti da imate cijeli dan pred sobom i da možda ne morate prionuti poslu odmah ujutro. No, ako otežete, u trenutku će vas uhvatiti kasno poslije podne i obaveze će se rastegnuti kao žvakaća guma. Kako biste to izbjegli, odredite točan početak radnog vremena – recimo u devet sati. Uvedite stanku za ručak, uvijek u isto vrijeme, i jednu kraću, za razgibavanje.
Pobrinite se da i drugi poštuju vaše vrijeme, radno i slobodno. Nema dugih telefonskih razgovora u radno vrijeme, ali isto tako, nema poslovnih dogovora izvan radnog vremena. To što radite od kuće ne znači da ste 24 sata na raspolaganju za posao, ali niti za zabavu.
3. Odredite pravu pauzu
Kao što ćete se pridržavati pravog poslovnog rasporeda, tako trebate utvrditi i vrijeme za pravu stanku u kojoj ćete ručati, kako biste se odmorili i mogli dalje biti produktivni. Naravno, tu su i male stanke u kojima ćete si dotočiti kavu ili skoknuti na toalet, usput se malo protegnuti ili baciti oko na najnovije vijesti. Za ručak si dajte vremena, razgovarajte s ukućanima ako su doma ili kratko vrijeme radite nešto što vas opušta. Sve će vam to pomoći da i drugi dio radnog dana odradite kvalitetno. Nemojte jesti za radnim stolom, potrebna vam je prava stanka u kojoj ćete odmoriti oči i misli.
4. Uredite radni prostor i održavajte ga urednim
Radni prostor neka bude radni prostor, bez sadržaja koji vas mogu ometati. Ako je ikako moguće, postavite na povoljnom mjestu radni stol, kvalitetan stolac, police za knjige i papire. Dobro je imati i mjesta za koračanje, dok razgovarate telefonom ili razmišljate. Ako ne možete urediti prostor koji bi bio isključivo radni, onda ga stvorite svako jutro. Uvijek stavite računalo, telefon, papire i šalicu s kavom na isto mjesto na stolu i – dobit ćete radni prostor. Kako god ga uredili, najvažnije je da budete dosljedni u njegovom održavanju.
5. Radno mjesto treba biti dobro osvijetljeno
Dok radite ne trebaju vam prigušena svjetla, nego puno svjetlosti, po mogućnosti dnevne. To će pomoći održavanju radne energije na poželjnoj visini, smanjiti naprezanje očiju i omogućiti bolju usredotočenost na poslovne zadatke.
6. Koristite programe koji olakšavaju radni proces
Čak i ako samo privremeno radite na daljinu, trebate dobro upravljati radnim procesima i poštovati rokove te kvalitetno komunicirati s kolegama (koji također rade od kuće). U tu svrhu koristite platforme koje omogućuju upotrebu kalendara, podsjetnika i sličnih programa kojima možete pristupiti ma gdje bili.
7. Kad radite od kuće, ne radite kućne poslove
Milijun je poslića koje biste mogli obaviti dok ste kod kuće – konačno zamijeniti žarulju u predsoblju, presložiti odjeću u ormaru, pobacati kramu iz šupe. Ali nećete, jer ste na poslu. Ako tijekom radnog vremena izbrišete granice između poslovnih i kućnih zadataka, brzo ćete se zateći u kaotičnoj situaciji u kojoj ćete hvatati poslovne rokove. Mijenjanje žarulja i pričvršćivanje polica ostavite za slobodno vrijeme.
8. Udahnite svježeg zraka, po mogućnosti vježbajte
Napravite stanku u radu od kuće – izađite na svježi zrak i malo se pokrenite kako biste potaknuli cirkulaciju. Trčite, vježbajte, skačite… uživat ćete u tjelovježbi, a ona je ključna i za snižavanje stresa. Bez prisutnosti kolega s kojima u razgovoru možemo predahnuti od posla, šetnja ili vožnja bicikla idealni su načini za osvježavanje uma i tijela. Dobra je ideja tjelovježbom završiti radni dan – nakon vježbanja počinje vaše slobodno vrijeme.
(zivim.hr)