Upravljanje jednom organizacijom može biti haotičan proces koji ne možete kontrolisati. Ako se ne znate nositi sa dobrim i lošim iznenađenjima, ne znate pustiti jake i kreativne ljude da uspiju, ne znate se nositi sa izazovima i ne znate se nositi sa razočarenjima koja dolaze zajedno sa uspjesima, onda nemojte ni pokušavati da vodite neprofitnu ili profitnu, svejedno, novinarsku organizaciju. Morate razumjeti u svom srcu da je učenje kontinuiran proces.
1. Budite iskreni i direktni. Sa svojim osobljem, sa finansijerima, sa partnerima i saradnicima. Svi mi učimo, rastemo i eksperimentišemo, a ti procesi zahtijevaju otvorenost.
2. Preuzmite rizik. Inovativna i kreativna okruženja ispunjena su neizvjesnošću, a preuzimanje rizika znači da treba priznati i poraz. Ne očekujte da će svaki vaš pokušaj biti uspješan.
3. Ne zaboravljajte svoje greške. One spadaju u najbolje učitelje za vas i vašu organizaciju.
4. Gradite svoj tim. Pomozite im da uspiju i pobrinite se da uključite ljude koji su vješti i strastveni u vezi sa stvarim koje vi ne radite dobro ili ih uopšte ne razumijete. Postoji bezbroj novih prilika za novinarske organizacije; vaš tim treba da ima vještine, iskustvo i raznovrsnost da bi mogli odgovoriti na te prilike.
5. Vjerujte svom timu. U današnje vrijeme tehnoloških inovacija, novih formi pripovijedanja i potencijala za veliku publiku, potreban vam je kreativan i strastven tim koji vodite, ali koji ne kontrolišete. Nemojte mislite za druge; neka oni misle za vas.
6. Saradnja je ključna, i interna i eksterna. Što je lakše reći nego učiniti.
7. Svoj ego morate razumjeti, upravljati njime i kontrolisati ga. Zasluge će pripasti drugima, ne vama.
8. Držite se svojih principa, etike, instinkta i iskustva, ali budite voljni i da mijenjate svoj um, i da prepoznate kada ste nešto upravo naučili.
9. Ostanite mirni. Ponekad je najbolja reakcija na krizu da ostanete mirni, čak i da ništa ne radite. Vrijeme i događaji mogu riješiti situacije koje su vam se činile toliko neizdržive u jednom trenutku.
10. Slušajte. Slušajte. Slušajte. To je osnovni princip izvještavanja: Ako obratite pažnju, priča – ili rješenje problema, ili sljedeća velika ideja – će se pojaviti.
Robert J. Rosenthal, direktor Centra za istraživačko novinarstvo