Prodaja vinilnih ploča u stalnom je porastu posljednjih godina, dok broj prodatih CD-ova rapidno pada.
Prošlogodišnji polugodišnji izvještaj iz Recording Industry Association of America (RIAA) donio je podatke da prodaja CD-ova pada tri puta brže nego što prodaja vinila raste, a izvještaj iz februara da na vinil otpada trećina prihoda od svih fizičkih izdanja.
Ovaj trend nastavlja se i u ovogodišnjem izvještaju pomenute asocijacije sa polovine godine koje je objavljeno u nedjelju. Zarada od vinila u prvoj polovini 2019. iznosi 224,1 milion dolara (od prodatih 8,6 miliona primjeraka), što je vrlo blizu iznosu od 247,9 miliona dolara koliko iznosi zarada od prodatih CD-ova (na 18,6 miliona prodatih primjeraka). Zarada od prodaje vinila porasla je za 12,8 odsto u drugoj polovini 2018. i 12.9 odsto tokom prvih šest mjeseci 2019, dok je zarada od CD-ova ostala gotovo nepromijenjena.
Ako se ovi trendovi nastave, ploče će uskoro donositi veću zaradu od CD-ova.
I pored porasta prodaje vinila, muzika se ne konzumira najviše putem fizičkih izdanja. Industrijom još uvijek dominira striming, budući da prodaja ploča predstavlja tek četiri odsto od ukupne zarade u ovoj godini, dok pretplate na striming servise iznose oko dvije trećine, odnosno 62 odsto zarade u muzičkoj industriji.
Povratak vinila posebno je išao na ruku rok klasicima, pa su tako profitirala slavna imena kao što su The Beatles koji su prodali više od 300 hiljada ploča prošle godine, a Pink Floyd, Dejvid Bouvi, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Džimi Hendriks i grupa Queen se svi mogu pohvaliti sa preko 100 hilajda prodatih primjeraka.