15.5 C
Sarajevo
29.02.2024

Znate li šta je “sindrom kompjuterskog vida”?

Crvenilo, peckanje, suhoća očiju, zamućen vid i osjećaj umora samo su neki simptomi višesatnog rada na računaru koje osjeća čak 80% ljudi koji svakodnevno rade na istom.

Upotreba kompjutera sastavni je dio života većine populacije. Mnogima je čak nezamislivo preživjeti dan bez kompjutera. S jedne strane nam olakšavaju život i rad, a s druge negativno utječu na naše zdravlje, prvenstveno zdravlje očiju.

Tako, prema podacima American Optometric Association, čak 80 % osoba, koje svakodnevno rade na računaru, ima problema s vidom. To je stanje nazvano “sindrom kompjuterskog vida“, prenosi Kreni zdravo.

- OGLAS -

Velik problem je suh zrak u radnim prostorima

Riječ je o privremenom stanju uzrokovanom dugim i neprekinutim periodima gledanja u zaslon računara, zbog čega se smanjuje učestalost treptanja. Naime, normalna učestalost treptanja je 16-20 puta u minuti, dok se ona kod ljudi koji rade za računalom smanjuje za čak 6-8 treptaja po minuti.

Pored suhoće oka kao najčešćeg simptoma, tu su i: glavobolja, zamagljen vid, bol u vratu, umor, zamor očiju i problemi u fokusiranju pogleda.

Velik problem u uredima predstavlja i temperatura, odnosno kondicioniranje zraka. Naime, prostori se griju ili pak rashlađuju klimama, no nerijetko se zaboravlja i potreba ovlaživanja zraka. To je npr. glavni problem u uredima u SAD-u. 

Prevencija sindroma kompjuterskog vida

Ipak, prevencija postoji, tvrde oftalmolozi. Dr. Ante Barišić, poznati oftalmolog, objašnjava: “Najvažniji korak u liječenju i sprječavanju očnih kompjuterskih problema su redoviti pregledi kod oftalmologa. Važnu ulogu svakako ima odgovarajuća rasvjeta. Zato izbjegavajte gledanje televizora i rad na kompjuteru u zamračenoj prostoriji. Dodatno osvjetljenje smanjuje opterećenje očiju i do šest puta.”

Monitor bi trebao biti postavljen ispred očiju, i to na udaljenosti 40-70 cm. Kad je sindrom kompjuterskog vida u pitanju, dr. Barišić preporučuje i svjesno treptanje, što pomaže ponovnom vlaženju očiju.

Postoji pravilo “20-20-20 prema kojem se preporučuje svakih 20 minuta fokusirati pogled udaljen 20 stopa (oko šest metara) na 20 sekundi, a korisno je i barem svakih pola sata zatvoriti oči na 20 sekundi.

Suhoća očiju može se smanjiti i upotrebom otopina umjetnih suza, dok se smanjena sposobnost fokusiranja ublažava nošenjem naočala plus dioptrije (+1,00 – 1,50).

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA