-Dr. Badnjeviću upoznati ste sa pismom kojeg su uputili ljekari KCUS-a. Ono šta je bitno u tom pismu, zbog problema sa takozvanim “malina respiratorima”, oni u pismu kažu da je potpuno nepirhvatljivo da su prošli verifikaciju. Koji je Vaš komentar i zašto su prošli verifikaciju?
Neko ima jaku potrebu da u bilo kakva pitanja, koja se tiču ili ne tiču ove tematike, uključuje Verlab i zakonsku verifikaciju. Kad neko iznese takve stvari prvo se pitam da li je taj kompetentan da ustanovi da li je verifikaciju urađena kako treba?
Ja lično i firma Verlab stojimo iza svog rada pred narodom i pred Bogom. Tako da ako smo izdali certifikat i prikazali mjerenja koja kažu da su volumen i pritisak unutar dozvoljenih granica, onda su ona takva i to je to.
-Verifikacija nije urađena u prvi mah. A nakon servisiranja ste izvršili verifikaciju?
Tako je išao postupak, upravu ste. Prvi put kad je rađena verifikacija oni nisu prošli, mi smo ukazali na probleme koji su bili. Preko dva mjeseca je trajao proces od strane tih servisera i predstavnika Civilne zaštite da ih poprave. Nakon toga mi smo znači pristupili drugi put procesu verifikacije i svi aparati koji su tad proglašeni ispravnim, odnosno koji su prošli verifikaciju, znači da su sigurni za korištenje.
-Kakvo korištenje dr. Badnjeviću?
To vam je isto kada kupite auto. Kupite auto, prođete tehnički pregled vi dobijete auto i imate karakteristike tog auta. Tako i ovdje. Anesteziolog zna s čim raspolaže, koje ima modove, kakvi su modovi, koje ima funkcije itd. On zna sa takvim uređajem na kakvog pacijenta može da ide. Da budem još jasniji, slikovitiji. To vam je isto da ste svoje auto odvukli na tehnički pregled i nakon toga ste registrovali vaše auto. Nakon nekog vremena, auto vam se pokvari i vi se žalite tehničkom pregledu. Naravno da se nećete žaliti tehničkom pregledu, nego da ćete se žaliti serviseru, onome ko vam je pravio auto i ko stoji iza toga. Da shvatite, taj tehnički pregled po zakonu spada u mjeriteljstvo isto kao što spada i verifikacija ovih uređaja.
-A prema Vašem iskustvu, na intenzivnoj njezi se ne mogu koristiti?
Za intenzivnu njegu bi se trebali korisstiti uređaji koji su označeni kao intenziv care, odnosno critical care aparati. To je potpuno druga vrsta aparata.
-To ovi uređaji nisu?
Tako je. Oni nisu deklarisani kao takvi. Opet s druge strane, ljekar je taj koji donosi konačnu odluku. Ukoliko neki ljekar kaže, odnosno anesteziolog: “Ja smatram da je stanje pacijenta takvo da ga mogu priključit na ovaj aparat.” To je onda njegova stvar. Isto tako, kao da uzmete neko auto koje nije za utrke i vi kažete ja ću se ipak utrkivat ja mislim da to može. Da pokušam pojednostavit, iako je ovdje riječ o ljudskim životima i treba biti veoma pažljiv po ovom pitanju.
-Moraju uzeti u obzir i to što ste govorili da pluća mogu eksplodirat, ako se ne varam.
Tako je. Oni su tad pokazivali takve karakteristike da može doći čak i do oucanja pluća jer su bile promjene u volumenu. Međutim to više nije slučaj. Taj problem je otklonjen. Nakon toga su uređaji ponovo verifikovani i oni taj problem više nemaju. To što su aparati prošli verifikaciju ne mijenja njihovu namjenu. To je vrlo bitno. Primarna namjena koju su prozvođači propisali ona stoji i verifikacijom se ona ne može promjeniti.
-Je li moguć da se ponove greške ?
Svaki uređaj se može pokvarit. Može se pokvariti sat vremena nako što ste vi otišli. Tako da ukoliko bilo ko sumnja u bilo kakav problem sa aparatom neophodno je da pozove ovlaštenog servisera da to pogleda i da servisira ukoliko je to potrebno. A nakon tog servisa, ukoliko je bio zahvat, ponovo se dođe da se uradi zakonska verifikacija.
-Vas niko nije zvao za ove uređaje na koje su sumnja da ne rade na KCUS-u?
Apsolutno ne. Ja sam jutros to pročitao u medijima.
-Šta ukoliko KCUS, dr. Izetbegović, kažu mi nismo krivi, mi imamo zakonsku verifikaciju. Šta ako pokušaju krivicu svaliti na vas?
Mi svake godine verifikujemo par hiljada aparata. Ovo je nešto što je bilo usput. Zakonska verifikacija je veoma jasna kad se koristi, za šta se koristi i koja je njena svrha. Ukoliko vam aparat iz bilo kojeg razloga ne funkcioniše kako treba, neophodno je da zovete servisera. Jako je bitno da radite u skladu sa uputama i obukom koju ste prošli za taj aparat. A Verlab za bilo kakvu sumnju ako neko ima, mi smo spremni i pred narodom i pred Bogom da stojimo iza svojih rezultata tako da bilo kakva maliciozna izjava tog tipa, bi bila u najmanju ruku smiješna, jer to nema nikakve veze. Niko se nije žalio ni serviseru ni nama i u momentu kad smo vršili verifikaciju bili su uvijek i predstavnici tih zdravstvenih ustanova. Vidjeli su da svi parametri koji se mjere koji se rade su unutar zakonski dozvoljenih granica. Postoje svi zapisi jer mi sve to snimamo, tako da je vrlo jednostavno provjerivo.
-Vi se ne osjećate i ne možete biti krivi u ovom procesu?
Apsolutno.