Kako je s protesta, između ostalog, poručeno, na udaru sporne trase našlo bi se oko 90 stambenih i pomoćnih objekata te oko 300 hektara plodnog zemljišta, koje koriste mještani Kozarca, a bez čega je nezamisliv njihov opstanak na tom području.
Stoga su sudionici skupa istaknuli da neće odustati od zahtjeva za promjenu trase, demonstrirajući riješenost da istraju na iznalaženju alternativnog rješenja.
Poslanik u NSRS i član poslaničke grupe „Zajedno za BiH“ Senad Bratić Feni je kazao kako ljudi s tog područja imaju rezerve u vezi s obrazloženjima koja prate spornu trasu, te izražavaju sumnju da iza svega stoje određeni politički ciljevi.
Podsjetio je kako se radi o osjetljivom području na kojem su tokom rata izvršeni brojni zločini, te da se kod povratnika javlja nepovjerenje i bojazan za vlastitu egzistenciju.
Smatraju kako iza izgradnje autoputa, dionice koja prolazi kroz Kozarac, ne stoje ekonomski razlozi, doživljavajući to kao ugrožavanje procesa povratka (aneks 7. Dejtonskog sporazuma), odnosno prava na povratak i prava na privatnu imovinu.
Bratić navodi kako je, uz dobru volju nadležnih institucija, moguće isprojektovati spomenutu trasu autoputa na način koji ne bi ugrožavao povratnike i njihovu egzistenciju.
Istovremeno, podsjetio je na hronologiju dešavanja, uključujući i opravdanost prigovora iznesenih tokom dosadašanjih javnih rasprava, potcrtavajući kako mještani Kozarca nisu protiv izgradnje autoputa.
– Naprotiv, podržavaju tu aktivnost, ali traže da se trasa budućeg autoputa projektuje tako da ne dolazi u pitanje rušenje postojećih stambenih i pomoćnih objekata – kazao je Bratić.