7 C
Sarajevo
22.10.2024

Ovo su ključni elementi Zakona o državnoj imovini usvojenog u Predsjedništvu BiH

Da bi on stupio na snagu potrebno je da prođe i parlamentarnu proceduru u oba doma Parlamentarne skupštine BiH.

Glasovima Denisa Bećirovića i Željka Komšića Predsjedništvo BiH jučer je usvojilo Prijedlog zakona o državnoj imovini.

Da bi on stupio na snagu potrebno je da prođe i parlamentarnu proceduru u oba doma Parlamentarne skupštine BiH.

U tekstu zakona se navodi da se njime uređuje pitanje državne imovine koja je vlasništvo BiH, upis prava vlasništva u zemljišno-knjižnim i katastarskim evidencijama u BiH, principi i načela vlasništva, raspolaganja i upravljanja državnom imovinom, vođenje evidencija i uspostava Jedinstvenog registra državne imovine, raspolaganje, upravljanje, korištenje i ustupanje imovine na korištenje, subjekti državne imovine, planiranje raspolaganja državnom imovinom, osnivanje Direkcije za upravljanje i vođenje evidencija državne imovine, procjena, zaštita i pravno zastupanje u vezi sa državnom imovinom, te druga pitanja od značaja za raspolaganje, korištenje i upravljanje državnom imovinom BiH.

- OGLAS -

“Kao pravni slijednik Republike Bosne i Hercegovine, Bosna i Hercegovina je nosilac prava vlasništva na cjelokupnoj državnoj imovini. Entiteti i drugi nivoi vlasti u Bosni i Hercegovini”, navedeno je dalje, “mogu upravljati i koristiti ili imati u vlasništvu onu državnu imovinu koja im je potrebna za vršenje njihovih pojedinačnih nadležnosti, u onoj mjeri u kojoj su ovlašteni ovim zakonom, ili drugim zakonom koji donese Parlamentarna skupština BiH”, piše u zakonu.

Dalje se navodi da svako raspolaganje državnom imovinom ili promjena upisa u zemljišnim i katastarskim evidencijama nakon 1. marta 1992. godine suprotno je ovom zakonu, ništavno i ne proizvodi pravno dejstvo.

- Advertisement -

“Zakon predviđa da će se vlasništvo, raspolaganje, upravljanje i korištenje državnom imovinom vršiti prema principima kooperacije, koordinacije i međusobnog razumijevanja, koji na najbolji način vode ka pravdi i toleranciji, miroljubivim odnosima, poticanju opéeg blagostanja i ekonomskog razvoja, ali i očuvanju suvereniteta i teritorijalnog integriteta i političke nezavisnosti Bosne i Hercegovine kao cjeline, pri čemu će se poštovati nadležnosti svih teritorijalno-administrativnih nivoa vlasti u Bosni i Hercegovini. Pri vršenju nadležnosti u vezi sa državnom imovinom čiji je vlasnik država Bosna i Hercegovina ili nad kojim ima ekskluzivno pravo raspolaganja, upravljanja i korištenja, uzimat će se u obzir interesi i potrebe svih nivoa vlasti, u skladu sa Ustavom BiH, u cilju djelotvornog vršenja javne vlasti, u skladu sa podjelom nadležnosti po Ustavu Bosne i Hercegovine. Pri vršenju nadležnosti u vezi sa državnom imovinom mora se voditi računa o principu jedinstvenosti pravnog sistema u Bosni i Hercegovini”, navodi se u zakonu.

Dalje se navodi da imovinu čine:

“(a) dobra koja pripadaju Bosni i Hercegovini na osnovu Sporazuma o pitanjima sukcesije na engleskom jeziku, potpisanog u Beču, 29. juna 2001. godine, ratificiranog po osnovu Odluke o ratifikaciji Sporazuma o pitanjima sukcesije po dobijenoj saglasnosti Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, na osnovu Odluke Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine broj: 56/01 od 24. oktobra 2001. godine (‘Službeni glasnik BiH’, ‘Međunarodni ugovori’ broj: 10/01 i 8/09); 

(b) dobra na kojima je pravo upravljanja, korištenja i raspolaganja imala Socijalistička Republika Bosna i Hercegovina do 31. 12. 1991. godine, uključujući nekretnine u Bosni i Hercegovini koje su stečene izgradnjom od strane državnih organa Bosne i Hercegovine ili izgradnjom iz državnih sredstava Fonda solidarnosti SFRJ; 

(c) opća dobra, kao što su atmosferski zrak, zračni prostor, voda u rijekama, voda za piće ili tehničku upotrebu, voda u jezerima i moru,te morska obala, radiofrekvencije kao dijelovi prirode koji po svojim osobinama ne mogu biti u vlasništvu niti jedne fizičke ili pravne osobe pojedinačno, nego su na upotrebi svih, te nad njima država ima pravo upravljanja, korištenja i raspolaganja; 

(d) javna dobra, kao što su javni putevi, ulice, trgovi, željeznički, elektroprijenosni, gasovodni, toplovodni, telekomunikacijski i drugi infrastrukturni koridori i mreže, uključujući one određene Aneksom IX Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, te se na njih primjenjuju odredbe stava (c) osim ako to nije uredeno posebnim zakonima Bosne i Hercegovine; 

(e) dobra od općeg interesa, a koje nisu istovremeno opća ili javna dobra, kao što su npr. gradevinska zemljišta, poljoprivredna zemljišta, šume i šumska zemljišta, zaštićeni dijelovi prirode, biljni i životinjski svijet, stvari od kulturnog, historijskog i ekološkog značaja, mogu biti objektom prava vlasništva i drugih stvarnih prava. Vlasnici i nosioci drugih stvarnih prava na dobrima od općeg interesa dužni su vršiti svoja prava u skladu sa načinom upotrebe i korištenja, propisanim posebnim zakonima;

(f) nacionalni i kulturno-historijski spomenici Bosne i Hercegovine, uključujući one koji su regulisani Aneksom VIII Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, a koji se uređuju posebnim zakonima Bosne i Hercegovine”, piše u Prijedlogu zakona koji je jučer upućen u parlamentarnu proceduru.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA