Koalicija “Trojka”, sastavljena od SDP-a, Naše stranke i Naroda i pravde, svoj politički uspon često je vezivala za infrastrukturne projekte i energične reforme koje su promovirali kao znak modernizacije i napretka. Među njihovim najvećim uspjesima ističe se obnova tramvajske pruge u Sarajevu, što je postalo simbol njihovog upravljačkog kapaciteta i odlučnosti. Međutim, neslavno kašnjenje u obnovi željezničke pruge kod Jablanice, nakon razarajućih poplava, postalo je udarac od kojeg se nisu oporavili, razotkrivajući slabosti u kriznom upravljanju.
Sarajevska pruga: Brzina kao politički adut
Obnova tramvajske pruge u Sarajevu bila je jedan od prvih velikih projekata “Trojke”. Sarajlije, naviknute na dugotrajne i neefikasne radove, bile su relativno zadovoljni brzinom i efikasnošću ovog poduhvata. Radovi su završeni skoro pa u roku, što je stvorilo utisak da je koalicija spremna donijeti stvarne promjene. Tramvajska linija, koja je doslovno postala “arterija” glavnog grada, simbolizirala je viziju modernog i funkcionalnog urbanog života.
Politički efekti bili su trenutni. Mediji su hvalili “Trojku”, građani su ih doživljavali kao pouzdane reformiste, a percepcija njihove vlasti bila je izrazito pozitivna. Čak su i skeptici morali priznati da je projekat bio uspjeh. Na valu ovih pohvala, “Trojka” je stekla povjerenje šire javnosti i političke poene koji su im omogućili stabilnu poziciju na političkoj sceni.
Jablanica: Simbol pada u neefikasnosti
Međutim, u politici, koliko brzo možete porasti, još brže možete pasti. Poplave koje su prije cc dva mjeseca pogodile područje Jablanice uzrokovale su ogromna oštećenja, uključujući i željezničku prugu koja povezuje jug sa sjeverom Federacije BiH. Ova pruga, ključna za transport robe i ljudi, ostala je neupotrebljiva više od dva mjeseca prije nego što su započeli prvi radovi na obnovi.
Građani su postavljali pitanja: gdje je odlučnost i brzina koju su pokazali u Sarajevu? Lokalni privrednici, pogođeni prekidom transporta, izrazili su nezadovoljstvo. Politički protivnici nisu propustili priliku da kritikuju “Trojku”, optužujući ih za sporost, lošu koordinaciju i neodgovornost prema ruralnim zajednicama.
Kašnjenje u reakciji na ovu krizu brzo je promijenilo percepciju javnosti. Jablanica je postala simbol njihove nemoći da upravljaju infrastrukturnim izazovima van urbanih sredina. Dok su građani Sarajeva uživali u modernizovanoj tramvajskoj mreži, stanovnici Hercegovine osjećali su se zapostavljenima, što je dovelo do opadanja podrške “Trojci” u širem kontekstu.
Između simbolike i stvarnosti
Politički uspjesi i padovi “Trojke” otkrivaju suštinsku prirodu političkog marketinga. Obnova tramvajske pruge u Sarajevu postala je simbol njihovog uspjeha jer su građani mogli osjetiti direktne benefite. S druge strane, nesposobnost da brzo djeluju u Jablanici pokazala je ograničenja njihovog upravljačkog pristupa, posebno u vanrednim situacijama.
Dok je Sarajevo slavilo novi početak, Jablanica je ostala podsjetnik da su politički poeni često vezani za percepciju, a ne samo za stvarne rezultate. “Trojka” se suočila s posljedicama vlastite retorike i očekivanja koje su sami postavili – jer, u konačnici, pruge ne služe samo za prevoz ljudi, već i za prevoz političke odgovornosti.