Murthy je za CNN Newsroom rekao:“Ja, lično, na temelju podataka koje sam vidio, vjerujem da je 13 godina prerano. To je dob za koju je jako važno da razmislimo o tome kako oni razmišljaju o vlastitoj vrijednosti i svojim odnosima. A često iskrivljeno okruženje društvenih medija čini medvjeđu uslugu mnogima od te djece.”, prenosi Kreni zdravo.
Broj tinejdžera na društvenim mrežama izazvao je uzbunu među medicinskim stručnjacima, koji ukazuju na sve veći broj istraživanja o štetnosti koju takve platforme mogu nanijeti adolescentima.
Prvi čovjek američkog javnog zdravstva Murthy priznao je poteškoće u onemogućavanju djeci da se koriste tim platformama s obzirom na njihovu popularnost, ali je sugerisao da roditelji mogu postići uspjeh predstavljanjem ujedinjene fronte.
“Ako se roditelji mogu udružiti i reći da, ujedinjeni, neće dopustiti djeci da koriste društvene mreže do 16, 17, 18 ili koju god dob odaberu, to je mnogo učinkovitija strategija u osiguravanju toga da djeca ne budu rano izložena šteti.”
Može uticati i na razvoj mozga
Novo istraživanje sugeriše i da surfanje društvenim mrežama može promijeniti hemiju mozga adolescenata.
Prema studiji objavljenoj ovog mjeseca u časopisu JAMA Pediatrics učenici koji su redovitije pregledavali društvene mreže pokazali su veću neuralnu osjetljivost u određenim dijelovima svog mozga, zbog čega su njihovi mozgovi s vremenom više reagovali na društvene posljedice.
Psihijatri poput dr. Adriane Stacey godinama ukazuju na tu pojavu. Stacey, koja prvenstveno radi s tinejdžerima i učenicima, ranije je za CNN rekla da korištenje društvenih mreža izaziva “izbacivanje dopamina” u mozgu:
“Kada radimo stvari koje izazivaju ovisnost, poput upotrebe zabranjenih supstanci ili pametnih telefona.naš mozak otpušta puno dopamina odjednom. Govori našem mozgu da to nastavi koristiti. Posebno je kod tinejdžera taj dio mozga zapravo hiperaktivan u poređenju s odraslima. Ne mogu se motivisati da rade bilo šta drugo.”
Nedavne studije pokazuju druge načine na koje prekomjerno vrijeme ispred ekrana može uticati na razvoj mozga. Kod male je djece npr. prekomjerno vrijeme ispred ekrana značajno povezano sa slabijim vještinama pismenosti i sposobnošću korištenja ekspresivnog jezika.