14 C
Sarajevo
22.09.2024

Vlada FBiH za razvoj turizma osigurala 2,5 miliona maraka

 
 

Tako je za projekte bitne za unaprjeđenje turističke ponude FBiH, a odobreni su na međunarodnim programima EU IPA II, kao poticaj planirano 975.000 maraka.

 Za poboljšanje kvaliteta turističke ponude u ruralnim predjelima na području Federacije BiH kroz sufinanciranje vidova avanturističkog turizma – projekata izgradnje novih i proširivanja postojećih adrenalinskih parkova, rekreacionog i terenskog jahanja, planirano je 500.000 maraka, dok će projekti od posebnog značaja za turistički razvoj FBiH biti sufinancirani s 900.000 maraka, priopćio je Ured za odnose s javnošću Vlade FBiH.

Federalna vlada za kulturu, sport i mlade osigurala 5.180.000 maraka

- OGLAS -

Federalna vlada na sjednici u četvrtak u Mostaru usvojila je Program i kriterije raspodjele sredstava tekućih transfera Federalnog ministarstva kulture i sporta utvrđenih u Proračunu Federacije BiH za 2020. godinu u ukupnom iznosu od 5.180.000 maraka.

 Transferom za obnovu kulturnog i graditeljskog nasljeđa bit će raspodijeljeno 720.000 maraka, za kulturu od značaja za Federaciju BiH 1.530.000 maraka, za udruge građana i organizacija iz oblasti kulture 260.000 maraka i za institucije znanosti i kulture od značaja za Bosnu i Hercegovinu 650.000 maraka.

- Advertisement -

 Za sport od značaja za Federaciju BiH bit će raspodijeljeno 1.620.000 maraka, a za mlade 400.000 maraka.

 Ova sredstva će biti dodjeljivana na osnovu javnog poziva kojeg raspisuje federalna ministrica kulture i sporta koja će, u skladu s ovom odlukom, potpisati pojedinačne ugovore s korisnicima o dodjeli sredstava u svim ovim transferima, priopćio je Ured za odnose s javnošću Vlade FBiH.

Utvrđen Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestovnom prijevozu FBiH

Vlada Federacije BiH na sjednici u četvrtak u Mostaru utvrdila je i u parlamentarnu proceduru uputila Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestovnom prijevozu FBiH, s ciljem usuglašavanja sa Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prometu BiH i Zakonom o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH.

 Razlog je i što su u postojećem federalnom propisu iz ove oblasti uočeni nedostaci koji proizlaze iz promjena nastalih u društvu i oblasti gospodarstva, ne samo u BiH, nego i u okruženju, pa i u samoj Europskoj uniji. Pojedina dosadašnja rješenja su u međuvremenu prevaziđena, tako da danas praktično predstavljaju kočnicu u razvoju i neprimjenjiva su u praksi. Novoponuđeni zakon sukladan je europskim standardima, priopćio je Ured za odnose s javnošću Vlade FBiH.

 Zakon propisuje uvjete i način obavljanja djelatnosti prijevoza osoba i tereta motornim, priključnim i zaprežnim vozilima u cestovnom prijevozu, rad stanica tehničkog pregleda i autostanica, javni prijevoz putnika i tereta u linijskom i izvanlinijskom cestovnom prijevozu, prijevoz za osobne potrebe, inspekcijski nadzor i kaznene odredbe.

 Jednom od predloženih izmjena dana su izuzeća za pojedine vrste i namjene vozila kojima se ne obavlja javni prijevoz, te nema potrebe da ona budu tretirana na isti način i da podliježu obvezama koje su propisane za javni prijevoz. Pored toga, pojedine djelatnosti se obavljaju prema odredbama drugih propisa, pa je predviđeno oslobađanje obveza primjenjivanja odredbi Zakona o cestovnom prijevozu, jer se tim vozilima ne obavlja prijevoz kao djelatnost.

 Predložena je izmjena koja omogućava prijevoznicima da završe svoje poslove vezane za registraciju vozila i sam postupak izdavanja rješenja. Naime, bilo je slučajeva da su inspektori cestovnog prometa kontrolirali prijevoznike i kažnjavali ih zato što nisu imali rješenje kod sebe u vozilu, iako su imali važeću potvrdu jer je vozilo bilo tek pregledano, a praktično nisu mogli ni stići dobiti rješenje. Na ovaj način je otklonjena takva situacija i prijevoznicima ostavljen rok do 30 dana da ispune propisane uvjete.

Vozači rentakar vozila kojima prevoze po 7-8 putnika nisu imali obveze evidentiranja radnog vremena, a inspektor na terenu nije imao načina da kontrolom utvrdi eventualne nepravilnosti, pa je predloženeno da takvi vozači dobijaju putni nalog.

 Novi zakon predviđa olakšice pravnim i fizičkim osobama prilikom upošljavanja vozača koji prevoze putnike ili robu. U posljednje vrijeme veliki broj profesionalnih vozača odlazi u zemlje Europske unije, te se domaći gospodarstvenici susreću sa značajnim poteškoćama prilikom njihova upošljavanja. Stoga je predloženo da obveze upošljavanja vozača s najmanje trećem stupnjem stručne spreme budu oslobođene pravne i fizičke osobe koje prijevoz roba obavljaju vozilima manje nosivosti, a putnika za osobne potrebe.

 Prijevoznici koji obavljaju prijevoz na teritoriji FBiH ili prelaze preko nje, bit će obvezni primjenjivati odredbe Zakona, te poštovati uvjete iz dozvole i druge važeće dokumentacije za obavljanje prijevoza. Ovo su pojedini inspektori cestovnog prijevoza različito tumačili, te su od prijevoznika tražili i dokumentaciju koju su mogli imati samo prijevoznici sa sjedištem na području FBiH.

 U Zakon je uvedeno potpuno novo poglavlje koje se odnosi na izvanlinijski prijevoz osoba sa invaliditetom, kao posebnog vida prijevoza. Definiranio je na koje se osobe takav prijevoz odnosi, kao i ustanove koje ga mogu obavljati. Imajući u vidu da pojedine osobe sa invaliditetom moraju putovati s pratiteljem, predloženi su uvjeti i obveza pratnje od strane osposobljenog pratitelja. Propisani su i uvjeti koje vozila za ovakvu vrstu prijevoza moraju ispunjavati, navodi se u priopćenju.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA