15 C
Sarajevo
13.09.2025

FACE i EU: Koliko su žene hrabre pokrenuti sopstveni biznis, a koliko ih vlast u tome podržava?!

Žene su značajna, ali nedovoljno iskorištena snaga u privredi Bosne i Hercegovine. Rijetke su one koje se usude pokrenuti svoj vlastiti biznis, a za to postoje brojni razlozi, jedan od njih je i strah od ne prihvatanja okoline.

„U BiH bilježimo dugogodišnju borbu za bolji položaj žena, za našu veću zastupljenost, kako na društvenoj tako i na političkoj sceni.“, ističe koordinatorica programa za ekonomsko osnaživanje žena Privredne komore FBiH, Anela Karahasan.

Prema podacima Global Entrepreneurship Monitor izvještaja o ženskom poduzetništvu u Bosni i Hercegovini pokazuje da je 2,7% žena uključeno u ranu poduzetničku aktivnost. Ovo je ujedno najlošiji rezultat u regiji Europe i Centralne Azije, čiji prosjek je 6%. Ukoliko se posmatraju  razlozi pokretanja biznisa, 51,7% poduzetnica  je izjavilo da je biznis pokrenulo zbog uočene poslovne prilike, dok je 46,4% njih biznis pokrenulo iz nužnosti.

- OGLAS -

Anela Karahasan, koordinatorica programa za ekonomsko osnaživanje žena ističe da tim ljudi u Privrednoj komori Federacije BiH svakodnevno nastoji ohrabriti žene kako bi se usudile na ovaj korak.

„Pokušavamo svakodnevnim aktivnostima u pogledu edukacije da dodatno motivišemo žene. Transformacija preduzeća i privrednih subjekata u ovo novo vrijeme, vrijeme uslovljeno pandemijom pokazalo je da su u privrednim subjektima potrebni lideri koji će znati predvoditi i inspirisati svoje zaposlene.“ poručila je Karahasan.

- Advertisement -

Za razliku od zemalja EU koje kontinuirano promovišu primjere dobrih praksi birokratske procedure i dalje su kočnica za kontinuiran razvoj ženskog poduzetništva u BiH. Heroine koje su se usudile pokrenuti vlastiti biznis različitog su mišljenja. Dok jedna strana misli da BiH zadovoljava standardne EU te da se u našoj zemlji može uspjeti, druga ipak ne dijeli takvo mišljenje.

„Smatram da se bilo gdje isto može uspjeti, samo ukoliko se vrijedno trudi, radi i konstantno ulaže. Položaj žena je dosta bolji, nego što je to nekad bilo. Smataram da je sve individalno, i da je to opet nekim dijelom i do nas koliko mi zaista želimo.“, navodi vlasnica kozmetičkog salona Adna Helić.

„Mogu reći iz svog iskustva da su razne prepreke, kao prvo navela bih manjak informacija, jer svi mi idemo srcem u biznis. Kada sam osjetila zrelost za poduzetništvo bila sam starija od 35 godina, a sve što žena može dobiti vezano za poticaje ograničavaju vas do 35 godina. Naš potencijal je ogroman, ali je neiskorišten. Nama je bitno da uvozim nešto nego da podržimo domaće.“ izjavila je Lana Lekić, bivša poduzetnica i doktorica farmaceutskih nauka.

Žensko poduzetništvo nije samo važan element ekonomskog rasta, nego i učinkovita metoda postizanja demokratskog društva, te je vrijeme da se bh. vlasti konačno probude i unaprijede ovu oblast kako bi osnažili žene na tržištu rada, te ih podstakli da se upuste u pokretanje vlastitih biznisa.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA